۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
۳۶۰۰ نفر در طرح‌های صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی ایلام مشغول به کار هستند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۳۶۰۰ نفر در طرح‌های صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی ایلام مشغول به کار هستند

ایلام- مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان، گفت: سه هزار و ۶۰۰ نفر در طرح‌های صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند.

علی اعلایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت های فوق العاده ای در استان ایلام برای ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: این استان در بخش تولید گوشت قرمز، دانه های روغنی، عسل، باغات، روغن حیوانی، مرغ و...ظرفیت های بی نظیری برای ایجاد واحدهای تبدیلی و بسته بندی دارد.

اعلایی ادامه داد: تاکنون در حوزه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان ایلام در حوزه زراعت ۱۰۰ طرح، در حوزه محصولات دامی نیز حدود ۲۰ طرح، فعالیت ۳ کشتارگاه دام و طیور، فعالیت ۹ مورد سردخانه با ظرفیت نگهداری حدود ۱۰ هزار تن و در بخش محصولات باغی و نیز گیاهان دارویی شرکت‌های خوبی ایجاد شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت: اشتغالزایی مستقیم طرح‌های تبدیلی و تکمیلی در استان حدود یک هزار و ۱۸۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم نیز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

استان ایلام مستعد ایجاد کارخانه روغن کشی است

وی گفت: با توجه به تولید دانه های روغنی مثل کلزا در استان ایلام، این استان مستعد ایجاد کارخانه روغن کشی است که در این رابطه تاکنون ۲ مجوز صادر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان ایلام در بخش گیاهان دارویی، افزود: بیش از یک هزار گونه گیاهی در استان ایلام شناسایی شده که ۳۵۰ گونه آن دارویی و ۵۵۰ گونه آن شهدزا مختص تولید عسل هستند.

اعلایی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فراوری گیاهان دارویی از مهم‌ترین نیازهای استان ایلام است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر خام در ایلام، گفت:ایجاد صنایع تبدیلی باعث رونق دامداری و اشتغال در استان می شود، ایجاد صنابع تبدیلی باعث می شود دامدران انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha