۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
خیران فناور به کمک جوانان اردبیلی می‌آیند/ اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای توسعه کشت فناورانه
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

خیران فناور به کمک جوانان اردبیلی می‌آیند/ اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای توسعه کشت فناورانه

اردبیل - رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با فعال شدن خیران فناور جوانان مبتکر و خلاق حاضر در پارک علم و فناوری با قوت قلب بیشتر فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

حبیب ابراهیم‌پور در گفتگو با بازار، اظهار کرد: در سال جهش تولید که یکی از راه‌های تحقق آن حمایت از فناوران و پژوهشگران است، تلاش بر این است تا روش‌های تولید متنوع‌تر و با ارزش افزوده بیشتر روبرو شود تا با تکیه بر نوآوری و خلاقیت در این عرصه ظرفیت‌ها چندین برابر رشد پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ های مدرن که دسترنج فناوران است، گامی موثر برای جهش تولید برمی‌دارند تا شاخص‌ها در این حوزه ارتقا یابد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مورد احداث ساختمان پارک علم و فناوری استان نیز گفت: در روزهای آینده این پروژه برای اجرا به مناقصه خواهد رفت که پیش‌بینی می‌کنیم اواخر خرداد ماه کلنگ‌زنی این پروژه را در زمینی به مساحت پنج هکتار شاهد باشیم.

ابراهیم‌پور ادامه داد: ساختمان پارک در ۵ هزار مترمربع احداث خواهد شد که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز و توجه هیئت امنا بتوانیم در شهرک الهیه این مجموعه را در کوتاهترین فاصله زمانی عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی مساعدت خیرین فناور را در کمک به مجموعه‌های فعال در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه ۲۰ هکتار زمین در خلخال و بیله‌سوار در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفته تا با اخذ موافقت‌های اولیه امکان توسعه کشت فناورانه در این اراضی با کمک جوانان توانمند استان فراهم آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به ارتقای سطح‌ پارک استان از درجه سه به دو اشاره کرد و گفت: با مستنداتی که ارائه شده است، در ساختار مدیریتی پارک‌ها تلاش بر این است تا درجه پارک استان از سه به دو ارتقا یافته که در این زمینه هم چارت سازمانی و هم تعداد فناوران و شرکت‌های فعال باید افزایش یابد.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: با افزایش فعالیت شرکت‌ها و هسته‌های فناور در پارک علم و فناوری امیدواریم در سالجاری درجه پارک استان را به دو ارتقا دهیم تا در بین استان‌های متوسط کشور قرار گیریم.

تنگنای فضای فیزیکی ما را به شدت رنج می‌دهد

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل محدودیت مکانی را در فعالیت‌های فناوران یادآور شد و بیان کرد: ساختمان موجود به هیچ وجه پاسخگو نیست و حتی ساختمان دانشگاه آزاد نیز پر شده و ما به شدت از تنگنای فضای فیزیکی رنج می‌بریم.

ابراهیم‌پور افزود: در آئین معارفه اعلام کردیم که اگر مسئولان استانی ساختمان جدید بدهند ما فعالیت‌های خودمان را ۲.۵ برابر خواهیم کرد که به رغم عدم تحقق این امر فعالیت ما به این میزان رسیده است.

وی گفت: در یک سال اخیر در کنار ارتقای شرکت‌ها و هسته‌ها و واحدهای فناور کار ارزشمندی در کیفی‌سازی فعالیت‌ها انجام شده و تلاشمان بر این بوده تا در حوزه‌های مختلف مجاهدت بی‌نظیر اما خاموشی را داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha