۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
رشد ۸۷ درصدی شرکت های دانش بنیان در اردبیل
رییس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

رشد ۸۷ درصدی شرکت های دانش بنیان در اردبیل

اردبیل- عباسپور، رییس پارک علم و فناوری اردبیل از رشد ۸۷ درصدی شرکت های دانش بنیان در استان خبر داد.

یوسف عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای تسهیل قوانین حمایتی از شرکت های دانش بنیان و ایجاد رغبت و انگیزه در بین جوانان علاقه مند به عرصه فناوری های نوین، سعی شده تا بر اساس قانون جهش تولید شرکت های دانش بنیان بتوان پشتیبانی لازم را از فعالان این عرصه انجام داد.

وی تصریح کرد: جایگاه کشورمان در سال های اخیر به رتبه شصتم در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان ارتقا یافته و در استان اردبیل نیز با فعال بودن ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان فرصت اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای خلاق و مبتکر فراهم آمده است.

رییس پارک علم و فناوری اردبیل به رشد ۸۷ درصدی تأسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان در استان با حمایت همه جانبه مسئولان اشاره کرد و گفت: همچنان حمایت ها و اعمال مشوق ها در این زمینه مد نظر است تا بستر لازم برای تبدیل واحدهای تولیدی به دانش بنیان فراهم آید.

عباسپور افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده تصویب شده تا با پرداخت تسهیلات مناسب و سایر حمایت ها و مشوق های اعمال شده، بتوان در مسیر تقویت نظام اقتصادی کشور و استان حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده حمایت ها در این حوزه مربوط به تولید کالاهای جایگزین واردات و با هدف دور زدن تحریم ها است تا بتوان زمینه و بستر استقلال اقتصادی کشور را فراهم کرد.

عباسپور اضافه کرد: قرار است با همکاری شهرک های صنعتی پردیس مشترک با پارک علم و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری تأسیس و راه اندازی شود تا زمینه برای جذب سرمایه گذاران و فعالان دانش بنیان در این مجموعه به وجود آید.

رییس پارک علم و فناوری اردبیل بیان کرد: شهرک علم و فناوری استان نیز به مساحت ۳۵ هکتار در مرحله آماده سازی و اجرا است که در دو سال آینده امیدواریم از این مجموعه نیز بهره برداری شود.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha