۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کاهش ۳ درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به هفته گذشته
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد

کاهش ۳ درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به هفته گذشته

مرکز مدیریت راه‌های کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از کاهش سه درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به هفته گذشته و ثبت بیش از ۳۸۴ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ خبر داد.

به گزارش بازار، مرکز مدیریت راه‌های کشور با انتشار گزارشی اعلام کرد، براساس‌ اطلاعات سامانه‌های هوشمند موجود در راه‌های برون شهری کشور، از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه سال ۱۴۰۱ متوسط تردد روزانه بین استانی برابر با یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۹۴۹ وسیله نقلیه بوده که بر اساس آمار، متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازه زمانی جمعه ۱۶ تا پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰، چهار درصد افزایش داشت و نسبت به هفته گذشته از جمعه هشتم تا پنج‌شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱، کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در این بازه زمانی در مجموع حدود هشت میلیون و ۳۲۹ هزار پلاک یکتا (هر پلاک دوبار رویت شده باشد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شده، که مبدا تردد آن به صورت نمودار زیر است؛ ‌ این خودروها عمدتاً متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد و پس از آن متعلق به استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی است. همچنین وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، گیلان و اصفهان مشاهده شده‌اند.

کاهش سه درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به هفته گذشته/ ثبت بیش از ۳۸۴ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱

براساس این گزارش، ‌ تردد ورود و خروج نسبت به سال گذشته در استان‌های‌ زنجان ۱۱- درصد، سمنان۹- درصد و خراسان جنوبی۵- درصد بیشترین کاهش و در استان‌های کرمان۳۹ درصد، بوشهر ۲۹ درصد و کرمانشاه با ۲۲ درصد بیشترین افزایش را داشته است.

تردد ورود و خروج نسبت به هفته گذشته نیز در استان‌های زنجان ۱۷- درصد و در استان‌های گیلان و اردبیل با ۱۱-درصد بیشترین کاهش و در استان‌های‌ کرمان ۳۰ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۹ درصد و خوزستان با هشت درصد بیشترین افزایش را داشت.

همچنین در بازه ۱۵ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ مجموعاً حدود ۳۸۴ هزار و ۳۰۰ تماس با تلفن گویا گرفته شده و به حدود ۲۱ هزار تماس پاسخ داده شده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha