۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
در صورت تحریم در اتحادیه اروپا؛ اقدام متقابل می‌کنیم
وزیر امور خارجه:

در صورت تحریم در اتحادیه اروپا؛ اقدام متقابل می‌کنیم

وزیر امور خارجه خطاب به همتای پرتغالی اش تاکید کرد: با صدور هرگونه قطعنامه یا تحریم علیه ایران در نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا، اقدام متقابل خواهیم کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با ژوائو گومز کراوینیو؛ درباره برخی موضوعات مرتبط با مناسبات دوجانبه و مسائل بین المللی مورد توجه دوطرف تبادل نظر کرد.

وزرای امور خارجه ایران و پرتغال در این گفتگوی تلفنی با اشاره به بیش از پنج قرن روابط خوب دو کشور بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تاکید کردند.

رییس دستگاه دیپلماسی با تبیین مذاکرات انجام شده در نیویورک و گفتگوهای سازنده رییس سازمان انرژی اتمی‌ کشورمان با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر بسته شدن پرونده‌های اتهامی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده است و نخواهد داد.

امیرعبداللهیان افزود: باور داریم تسلیح هر یک از دو طرف بحران، سبب طولانی‌تر شدن جنگ خواهد شد، بنا بر این به هیچ وجه جنگ را راه مناسبی در اوکراین، افغانستان، سوریه و یمن ندانسته و نمی‌دانیم.

وزیر امور خارجه گفت: ایران کشوری است که در غرب و شرق با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، جیش العدل و داعش مواجه بوده است و در هفته‌های اخیر نیز شاهد ورود اسلحه از مرزهای غربی و شرقی کشور بودیم.

وی هشدار داد: با این حال برخی کشورها در اظهاراتی مداخله جویانه، موضوع اغتشاشات و فعالیت‌های تروریستی را به عنوان اعتراض تلقی کردند که در عمل سبب تحریک اغتشاش گران و تروریست‌ها می‌شوند.

حتی موضوع صدور قطعنامه یا تحریم‌هایی را در نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا در دستور کار خود قرار داده اند که در صورت چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به پیشینه طولانی روابط خوب دو کشور؛ از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ادامه مذاکرات هسته‌ای و به ویژه تعامل گسترده‌تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

ژوائو گومز کراوینیو همچنین ادامه همکاری‌های ایران برای کاهش بحران در اوکراین را خواستار شد و در پایان با خانواده تمام آسیب دیدگان حوادث اخیر در کشورمان به ویژه نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha