۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
«ملیله» زنجان برند جهانی شود| لزوم حمایت از شرکت شهرک‌های صنعتی در بخش بازارچه
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

«ملیله» زنجان برند جهانی شود| لزوم حمایت از شرکت شهرک‌های صنعتی در بخش بازارچه

زنجان- جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی بر ضرورت معرفی «ملیله» زنجان به عنوان یک برند مهم جهانی تاکید کرد و گفت: آش زنجان نیز در حال جهانی شدن است.

مریم جلالی در آئین اختتامیه جشنواره آش در زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم حمایت از شرکت شهرک‌های صنعتی در بخش بازارچه تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید در قسمت بازارچه‌ها فعال شود.

وی ابراز کرد: فعالان صنایع‌دستی که به مرحله تولید رسیده‌اند در این محل‌ها فعالیت داشته باشند و ما باید محدوده دید خود را از مرحله درون‌گرا بودن به برون‌گرایی ارتقا دهیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: از همه استان‌ها در مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه مستقر شوند و صنایع‌دستی خود را به نمایش و فروش بگذارند و این ایده باید در استان‌های دیگر نیز اجرایی شود.

جلالی با بیان اینکه باید در هر استان یک «ایران کوچک» داشته باشیم و یک شبکه‌سازی اتفاق بیافتد،تاکید کرد: وزارتخانه از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت خواهد کرد و نگاه وزارتخانه به حوزه صنایع‌دستی و گردشگری نگاهی حمایتی است و در تلاش هستیم تا هنرمندان صنایع‌دستی را به زمینه ارزی متصل کنیم تا از صفر تا صد تولید و فروش صنایع‌دستی تکمیل شود.

وی بر لزوم آموزش جوانان و نوجوانان در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و بیان داشت: فعال‌سازی نوجوانان و جوانان در بخش آموزش بسیار مهم است، یعنی نسل‌های پیشین باید دانش و تخصص خود را در زمینه کاری خود به نسل‌های جوان و امروز منتقل کنند تا مانع فراموشی این صنایع شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه حوزه آموزش نیز باید به ارزش‌افزوده متصل شود که استان زنجان می‌تواند در این بخش سرآمد استان‌های دیگر باشد،تصریح کرد: برگزاری همزمان ۲ رویداد ملی به میزبانی استان زنجان برگ برنده‌ای برای توسعه صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است.

جلالی یاد آورشد: باید از این فرصت به خوبی برای ارتقاء استان در سطح کشور در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۱۸ اثری که در سال ۲۰۲۲ در شورای عالی جهانی صنایع دستی شرکت کردند، بیش از ۳۵ اثر از ایران نشان جهانی دریافت کرد و از این تعداد سه اثر از زنجان بوده است،افزود: نشان جهانی داشتن افتخار بزرگی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه ملیله زنجان نیز باید جهانی تر شود، ادامه داد: همانطور که آش زنجان نیز در حال جهانی شدن است.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha