استاندارد ۵ حوزه خدمات در دست تدوین
معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد اعلام کرد

استاندارد ۵ حوزه خدمات در دست تدوین

معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد از تدوین استاندارد لازم برای ۵ حوزه حائز اهمیت ارائه خدمات به افراد با نیاز ویژه خبر داد.

به گزارش بازار، احسان ساده با اعلام این خبر گفت: استاندارد در حوزه مدارس در مقطع ابتدایی، بهزیستی(خانه های سالمندان و مراکز ترک اعتیاد)، اماکن ورزشی، گردشگری(اماکن اقامتی) و خدمات پستی به دلیل اهمیت ارائه خدمات به افراد با نیازهای ویژه و دارای اولویت در دست تدوین واجراست.

وی با بیان اینکه خرابی و تعمیر لوازم خانگی چالش جدی برای خانواده هاست، افزود: این گونه لوازم جزو کالاهای سرمایه ای و نیازمند استاندارد اجباری است.

آقای ساده با اشاره به تدوین استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: تصویب این استاندارد را در جلسه شورای عالی استاندارد در دستور کار داریم.

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد، ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه استاندارد این مجوز را داده که در حوزه کالا و خدماتی که با سلامت و ایمنی مردم سر و کار دارد، ارزیابی کیفیت انجام دهیم و نتایج را در صورت وجود ضعف عملکرد به مراجع ذیصلاح و حتی مراجع قضایی اعلام کنند.

وی همچنین به مجوز انتشار ضعف عملکرد دستگاه ها در حوزه استاندارد در رسانه ها برای اطلاع مردمی اشاره کرد و گفت: با انعکاس در رسانه ها مطالبه و عزم عمومی ایجاد می شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha