تفاهم رگولاتوری با ایرانسل برای مشارکت در پروژه توسعه فیبرنوری

تفاهم رگولاتوری با ایرانسل برای مشارکت در پروژه توسعه فیبرنوری

سرپرست معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری از تبادل تفاهم‌نامه با اپراتور ایرانسل برای اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی روحانی‌نژاد بابیان این خبر گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تقسیم‌کار اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری بین رگولاتوری و اپراتور ایرانسل امضاء شده که در قالب آن این اپراتور متعهد شده است تا پایان سال ۱۴۰۳ برای ۵ میلیون خانوار پوشش دسترسی فیبرنوری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه براساس این تفاهم‌نامه بخشی از تعهدات اپراتور ایرانسل برای ایجاد پوشش فیبرنوری می‌تواند از طریق عقد قرارداد با اپراتورهای FCP اجرایی ‌شود، تأکید کرد: با ورود اپراتور ایرانسل به حوزه ارتباطات ثابت، فضای رقابتی جدیدی میان ارائه‌دهندگان خدمات ایجادشده و در پی آن امیدواریم مردم سرویس دسترسی ثابت را با کیفیت بهتری دریافت ‌کنند.

از ابتدای دولت سیزدهم و بر اساس اعلام عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در دوره جدید، توسعه دسترسی اینترنت پرسرعت و ثابت منازل و کسب‌وکارها بر بستر فیبر نوری است. در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داده است که تا پایان دولت سیزدهم، ۲۰ میلیون پورت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها راه‌اندازی می‌شود.

پیش‌ازاین نیز هفت اپراتور ارتباطات ثابت (FCP) و شرکت رایتل در تفاهم‌نامه‌ای با رگولاتوری اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) را به عهده گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha