۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
تشکیل شورای عالی ایثارگران در استان‌ها | نام‌گذاری ساختمان‌ها و ابنیه به نام شهدا
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اعلام کرد

تشکیل شورای عالی ایثارگران در استان‌ها | نام‌گذاری ساختمان‌ها و ابنیه به نام شهدا

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ضمن ارائه گزارش عملکرد این حوزه طی هشت ماه گذشته، از تشکیل شورای عالی ایثارگران در چند استان و نام‌گذاری ساختمان‌ها و ابنیه به نام شهدا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، گفت: پس از گذشت قریب به هشت ماه از آغاز فعالیت در این حوزه به عنوان خادم خانواده شهدا تا کنون اقدامات بزرگی صورت گرفت که سفرهای استانی و زیارت خانواده شهدا و جانبازان یکی از این اقدامات بود.

وی با بیان اینکه به جهت تنوع، بازه زمانی و کیفیت این سفرها مزایای بسیاری دارد، عنوان کرد: هدف اصلی ما در امور ایثارگران مستند بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب در بحث کرامت خانواده‌های معزز شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عملیاتی کردن این مطالبات است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران لازمه این امر را کوشش و فعالیت مداوم خواند و گفت: در این حوزه با مشورت، ‌ پرسش و با اتکا به پیشینه فعالیت خود در حوزه ایثارگری گام‌هایی برداشته‌ایم و در سفرهای استانی خانواده‌های معزز شهداء، جانبازان و ایثارگران بسیاری را زیارت کرده و در خصوص وضعیت معیشتی آنان با این عزیزان به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

مردانیان با اشاره به قوانین موضوعه خصوصا در راستای ابلاغیه ۱۲گانه رهبر معظم انقلاب و قوانین جامعه ایثارگران، گفت: این قوانین در فصول و بندهای مختلف نسبت به مساله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مواردی را ذکر کرده است که دستگاه‌های مشمول ماده دو این قانون، ‌ شامل دستگاه‌های لشگری، کشوری، وزارتخانه‌ها و حوزه‌های عمومی موظف هستند در این رابطه ورود کنند و در مباحث پشتیبانی دخیل شوند.

وی افزود:‌ یک درصد بودجه هزینه جاری دستگاه‌های مشمول ماده دو قانون مذکور و ۲۰ درصد از منابع هزینه‌های فرهنگی دستگاه‌های مشمول ماده دو نیز باید در امور ایثارگری صرف شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه تمامی سفرها و برنامه بر مبنای اهداف مشخصی پیش می‌روند، اظهار کرد: دشمن کارش دشمنی است و بی تردید هدفی جز نابودی جمهوری اسلامی و نابودی گفتمان انقلاب اسلامی ندارد؛ لذا از دریچه‌های مختلفی سعی در ورود به تشتت، ‌ تفرق و ایجاد اختلاف بین افراد جامعه دارد. در این راستا به منظور ایمن کردن اهرم‌ها روش‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از آن‌ها باز تعریف مساله ایثار و دیدار با جانبازان و خانواده شهدا و باز تعریفی در هویت جدید است.

مردانیان با تاکید بر اینکه عطر نام شهدا باید در معابر شهرهای ایران اسلامی به مشام برسد، تصریح کرد: به فرموده امام(ره) شهدا امامزادگان عشق هستند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید استان سمنان و بنیاد مسکن

وی ادامه داد:‌ در این حوزه شاهد تعاملات بیرونی هستیم و از سوی نهادهای دیگر بازتاب خوبی را نیز دریافت کرده‌ایم که این تعاملات به عنوان مثال در سفر استان سمنان منجر به یک تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد؛ ‌چراکه در این دیدارها تعاملات بسیار است و دسترسی به مدیران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

مردانیان با اشاره به پذیرش مسئولیت نماینده تام‌الاختیار وزیر در حوزه افراد دارای معلولیت در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:‌ در این حوزه می‌بایست از طرح‌ها، عملیات و روند پیشرفت آن‌ها به صورت میدانی بازدید به‌ عمل آید؛ در این راستا در سفرهای استانی از چندین طرح توسعه فرودگاه‌هی، ایستگاه‌های راه آهن و اماکن مربوطه بازدید و در مواردی نسبت به رفع عیوب مربوطه تذکرات لازم به متولیان داده شد.

خدمت بی منت و تخصص، شاخصه گروه‌های جهادی

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اظهار داشت: از نظر جامعه‌شناختی اجتماعی یکی از خالص‌ترین و با برکت‌ترین گروهی که دارای برنامه‌های منظم بوده گروه‌های جهادی هستند؛ ‌ چراکه در این عزیزان تعهد، تخصص و خدمت بی منت را شاهد هستیم و شاید مباحث مالی در حاشیه فعالیت آنان قرار گرفته است. لذا منطقا شاهد خروجی مطلوبی در کار و پروژه‌های برون سپاری شده همچون مسکن نهضت ملی خواهیم بود و باید اشاره داشت که عموم این عزیزان از فارق التحصیلان‌ بهترین دانشگاه‌های کشور هستند.

مردانیان افزود: در طرح نهضت ملی مسکن که در این دوره مساله حیاتی و از اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است، وقتی از گروه‌های جهادی جهت مشارکت دعوت می‌شود، شاهد بهترین خروجی در اقدامات آنان هستیم.

وی با بیان اینکه واژه ایثارگری یک معنای عام و یک معنای خاص دارد، تصریح کرد: معنای عام آن تلاش فردی و آن تعهد حل مشکلات هم‌نوع را نشان می‌دهد؛ لذا در هر یک از سفرهای استانی با قریب به ۸۰۰ نفر از همکاران دیدار و در کنار زیارت خانواده های معزز شهدا سلام و پیام وزیر محترم راه و شهرسازی را خدمتشان ابلاغ و اعلان می‌کنیم.

تشکیل شورای عالی ایثارگران در استان‌ها

مردانیان تاکید کرد: در مصوبات جلسات شورای مدیران استان، نام‌گذاری ابنیه‌ها، ‌ مکان‌ها، ‌ جاده‌ها و ساختمان‌هایی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد را با هم‌فکری، گفت‌وگو و بررسی تخصصی از منظر جامعه شناسی سیاسی، حقوق، حقوق بین‌الملل و ... به نام مقدس شهدا به خصوص شهدایی که در سطح جامعه کمتر نام آنها را شنیده‌ایم، در دستور کار قرار می‌دهیم و موارد را از طریق حوزه مرکزی با مکاتبات مستمر پیگیری می‌کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اظهار داشت: در برخی از استان‌ها تشکیل شورای عالی ایثارگران استان را راه‌اندازی کردیم که هم اکنون با مطالعه موضوعات و موارد مرتبط با جامعه ایثارگران در حال تدوین شرح وظایف مسئولان هستیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha