۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
۲ طرح در دست انجام برای افزایش ترانزیت بین ایران و آذربایجان

۲ طرح در دست انجام برای افزایش ترانزیت بین ایران و آذربایجان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ طرح با کشور همسایه به صورت مشترک در دست اقدام داریم که در جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حال احداث است.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی روز سه‌شنیه در جریان بازدید وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان از محل پل مرزی مشترک ۲ کشور و پایانه و ترمینال غلات و بارانداز ریلی آستارا در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز با حضور وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان از ۲ پروژه مشترک مرزی بین ۲ کشور بازدید انجام شد و در جلسه مشترکی موانع و مشکلات تکمیل پروژه بارانداز ریلی آستارا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ۲ پروژه با کشور همسایه به صورت مشترک در دست اقدام داریم که در جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حال احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها پروژه جاده‌ای شامل احداث پل اتومبیل‌رو جدید آستارا-آستارا است که امید می‌رود بتوانیم وضعیت فعلی پل قدیمی که نامناسب است را در آینده نزدیک تغییر بدهیم و افزایش ظرفیت ترانزیت بین ۲ کشور را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: پایانه ریلی آستارا نیز با سرمایه‌گذاری کشور جمهوری آذربایجان در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران در حال احداث است که در همین رابطه در بازدیدهای صورت گرفته و نشست مشترکی که انجام شد، تصمیماتی برای تکمیل این پایانه گرفته شد و ان‌شاءالله با اتمام کامل این پروژه مهم ریلی، شاهد افزایش ترانزیت ریلی از کشورهای اروپایی و روسیه و از طریق کشور آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران در آینده خواهیم بود.

خادمی توسعه حمل و نقل و ترانزیت در منطقه را به نفع هر ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: ۲ طرح فوق در توسعه روابط در حوزه حمل و نقل میان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار اثر گذار و مهم است.

شهرستان بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت دارد.

شهرستان آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha