دبیرخانه دیپلماسی اقتصادی در اتاق ایران تأسیس شد
معاون امور بین‌الملل اتاق ایران:

دبیرخانه دیپلماسی اقتصادی در اتاق ایران تأسیس شد

یاوری، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اعلام خبر تأسیس دبیرخانه دیپلماسی اقتصادی در اتاق ایران گفت: این دبیرخانه در بیش از ۱۰ کارگروه کار تدوین استراتژی تجاری با کشورهای هدف را بر عهده دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، علیرضا یاوری معاون امور بین‌الملل اتاق ایران از تأسیس دبیرخانه دیپلماسی اقتصادی در اتاق ایران خبر داد و گفت: در این دبیرخانه بیش از ۱۰ کارگروه تشکیل شده و قرار است برای کشورهای مختلف بر اساس مزیت‌ها و اولویت‌ها، استراتژی تجاری تدوین شود.

یاوری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ادامه داد: معاونت بین‌الملل عزم جدی برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی دارد. با تشکیل دبیرخانه دیپلماسی اقتصادی می‌توان با تمرکز بیشتری منافع اقتصادی کشور و بخش خصوصی را دنبال کرد. به عنوان مثال یکی از بخش‌های مهم و مغفول حوزه قاره آفریقاست که ما در همین راستا به دنبال تأسیس کمیته مشترک با نیجریه به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای آفریقایی هستیم.

یاوری همچنین از تأسیس کمیته‌ای مربوط به سازمان همکاری‌های شانگهای در اتاق ایران خبر داد و گفت: عضویت در این سازمان از جهات مختلفی دارای اهمیت است. از جمله اینکه می‌تواند مقدمه‌ای برای خروج ایران از لیست سیاه FATF و پیوستن به این سازمان بین‌المللی باشد.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha