۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
بازدهی بالاتر بازارهای رقیب، سرمایه‌ها را از بورس فراری داده است
کارشناس بازار سرمایه:

بازدهی بالاتر بازارهای رقیب، سرمایه‌ها را از بورس فراری داده است

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بازارهای رقیب بورس سودآورتر شده‌اند و این موضوع موجب شده سهام‌داران، سهام خود را به فروش برسانند تا سرمایه‌های خود را به بازار رقیب منتقل کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در کل روزهای هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه سراسر قرمزپوش بود به طوری که شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۲ هزار و ۷۲۶ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲.۴ درصد شود.

بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس بازار سرمایه در این باره گفت: اهالی بازار سرمایه به مدیریت این بازار به شت منتقد هستند و عنوان می‌کنند که بازار سرمایه به خوبی مدیریت نمی‌شود که این موضوع موجب شده است تا بسیاری از سهام‌داران شرکت‌ها تا زمانی که بازار سرمایه سر و سامان نگیرد، از این بازار خارج شوند.

هاشمی گفت: شرایط بد بازار سرمایه موجب شده است تا یک مقداری که شاخص کل بازار سرمایه تقویت می‌شود، حقیقی‌ها و به خصوص حقوقی‌ها از این بازار خارج می‌شوند.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: شاخص کل بازار سرمایه از دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرده است و در تاریخ بازار سرمایه این مقدار سقوط بی سابقه بوده است. به همین دلیل، ترس از این بازار افزایش یافته است و سهام‌داران فکر می‌کنند که بازار سهام همچون تله‌ای بوده است که در آن گرفتار شده‌اند.

این تحلیلگر بازارهای مالی ابراز داشت: احتمالا شاخص کل بازار سرمایه تا حدود کانال یک میلیون واحد کاهش خواهد یافت، در آن زمان به دلیل این که شاخص کل بازار سهام و همچنین بسیاری از شرکت‌های بورسی به کف قیمتی خود رسیده‌اند، رونق به بازار سهام باز خواهد گشت به طوری که می‌تواند شاخص کل بورس را با قدرت به سمت جلو حرکت دهد.

وی با تاکید بر این که بازار سرمایه در حال حاضر حبابی نیست، گفت: در حال حاضر قیمت بسیاری از سهم‌ها منطقی شده است و در کف قرار گرفته‌اند.

حسینی هاشمی در پایان تاکید کرد: به دلیل این که فعالان بازار سهام به دنبال آزاد کردن نقدینگی خود هستند و همچنین به دلیل افزایش تورم، بازارهای رقیب بازار سرمایه سودآورتر شده‌اند، این موضوع موجب شده است تا سهام‌داران، سهام خود را به فروش برسانند تا سرمایه‌های خود را به بازار رقیب منتقل کنند.

لازم به ذکر است که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملاتی هفته در یک روند افزایشی قرار گرفت، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۲۸۶۷ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با افزایش ۱۲۹۸ واحد به رقم ۳۸۱ هزار و ۶۴۸ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام در قالب ۲۳۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۲ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha