۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
افزایش ۱۰۰ درصدی صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی، در دولت سیزدهم
معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی اعلام کرد

افزایش ۱۰۰ درصدی صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی، در دولت سیزدهم

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: در یک سال ابتدایی دولت سیزدهم ۴.۸ میلیارد دلار مجوز معتبر در حوزه سرمایه گذاری خارجی در کشور صادر شده است.

به گزارش بازار، مسعود براتی معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: این آمار نشان دهنده افزایش انگیزه بازیگران خارجی اقتصادی برای حضور و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران است که باید به شدت مورد توجه قرارگیرد.

براتی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد دولت در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: رشد ۲ برابری مجوزهای معتبر در سال جاری نسبت به سال انتهایی دولت قبل ناشی از انجام چند مورد اصلاح است که مهمترین آن اصلاح رویکردها و راهبردها بوده و بخشی هم ناشی از اصلاح در سطح فنی و همینطور مسائل عملیاتی و تسهیلاتی است.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: نگاهی که در گذشته وجود داشت این بود که با وجود محدودیت‌ها و فشارهای خارجی، اعمال تحریم‌ها و همینطور تغییر نکردن سیاست خارجی کشور به ویژه در حوزه مذاکرات، امکان ندارد کشورمان بتواند در حوزه مهم و سختی مانند حوزه سرمایه گذاری خارجی توفیق چندانی داشته باشد؛ از اینرو به اصلاحات رویکردی و مسائل فنی کمتر توجه می‌شد.

براتی همچنین گفت: بازیگران و فعالان اقتصادی در کشورهای همسو و همسایه تمایل زیادی به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران دارند.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: اگر ایران کشورهای همسو و همسایه را هدف واقعی تعاملات اقتصادی خارجی خود قرار دهد، به طور حتم می‌توان منافع مشترک را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

براتی در ادامه گفت: کشورهای همسایه که مشخص هستند و از کشورهای همسو هم می‌توان به روسیه، چین و هند اشاره کرد که برنامه‌ها و توجهات کشورمان در سطح کلان راهبردی، ناظر به افزایش تعاملات، توسعه زیرساخت‌ها و بسیاری از موارد دیگر در جهت تعامل هرچه بیشتر با این کشورها است.

کد خبر: ۱۷۹٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha