۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
خام فروشی معدنی نداریم| کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی مالیات بنگاه های اقتصادی
وزیر صمت:

خام فروشی معدنی نداریم| کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی مالیات بنگاه های اقتصادی

ساری- وزیر صمت با اظهار این که خام فروشی معدنی در کشور نداریم، میزان استخراج صنایع معدنی را سال قبل ۵۰۰ میلیارد تن ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا فاطمی امین جمعه شب در نشست فعالان اقتصادی مازندران در استانداری با اشاره به رشد تولید محصولات مختلف اظهار داشت: امسال ۲۷۰ درصد در تولید خودرو سبک، ۴۸ درصد در وانت، اتوبوس، مینی بوس و ۱۴۷ درصد، تراکتور ۵۴ درصد، کاغذ ۶.۸ درصد رشد تولید داشتیم.

وی با اشاره به رشد اشتغال در بخش صنعت مازندران آن را ۵.۱ درصد و در کشور ۳.۴ درصد بیان کرد و با اشاره به کاهش تولید در سیمان و روغن خوراکی اظهار داشت: به رغم کاهش تولید، کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی از رفع ممنوعیت صادرات ام دی اف در کشور خبر داد و گفت: برای رفع مشکل اشتغال و توسعه شهرک های صنعتی استان مازندران مقرر است تا هزار هکتار زمین صنعتی در استان تامین شود.

فاطمی امین ارائه مجوز شهرک های توریستی را لازم دانست و گفت: در حوزه شهرک های صنعتی ۱۱۰ میلیارد تومان بر اعتبار پیش بینی شد و باید تخصیص داده شود.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی مالیات واحدهای تولیدی در لایحه ارائه شده از سوی دولت درباره صادرات گفت: سال قبل ۵۲ میلیارد دلار کالا وارد و ۴۸.۵ میلیارد دلار صادر شد و تراز صادراتی درحال نزدیک شدن به صفر است.

وی با عنوان این که برنامه دولت این است که مالیات واحدهای تولیدی تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

وزیر صمت به افزایش صادرات کالا به کشورهای مختلف از جمله روسیه، عمان و آفریقا یادآور شد: پیوستن به اوراسیا مزیت خوبی برای کشور ایجاد می کند زیرا برخی از کشورها از جمله ترکیه در آن عضویت ندارند.

فاطمی امین بابیان این که خام فروشی مواد معدنی در کشور نداریم، گفت: سال قبل ۵۰۰ میلیارد تن مواد معدنی استخراج و ۵۰۰ میلیون تن صادر شد و سال قبل هفت تا هشت میلیارد دلار شمش و فولاد صادر کردیم که اشتباه بود و باید فراوری شد.

وزیر صمت تامین مالی زنجیره ای واحدهای تولیدی را بسیار مهم برشمرد و گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان طبق توافق با بانک مرکزی اوراق از طریق بورس تزریق می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha