۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
عدم کنترل بازار ارز واردات قطعات کشاورزی را با مشکل مواجه می کند
یک فعال اقتصادی:

عدم کنترل بازار ارز واردات قطعات کشاورزی را با مشکل مواجه می کند

گرگان_ ثبوتی، مدیر فروش شرکت بازرگانی پازل گفت: اگر نوسانات بازار ارز کنترل نشود واردات برخی از محصولات با مشکل روبه رو خواهد شد و اقتصاد بازرگان دچار چالش بیشتری می شود.

سالار ثبوتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عدم ثبات قیمت در بازار سبب کاهش تقاضا محصولات وارداتی می شود، اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز در بازار باعث می شود واردکنندگان با چالش های بسیاری چون کاهش خریدار مواجه شوند.

مدیر فروش شرکت بازرگانی پازل افزود: این افزایش قیمت ها سبب سود برای شرکت ها نمی شود زیرا بعد از فروش محصول برای جایگزینی محصولات در بازار دچار مشکل می شویم.

وی ادامه داد: علت عدم جایگزینی محصولات نیز نوسانات لحظه ای ارز است زیرا محصول را به قیمت خرید قبل نمی توانیم تهیه کنیم.

ثبوتی که در حوزه واردات دستگاه های تصیفه آب شش و هفت مرحله ای فعالیت دارد، بیان کرد: با اینکه این دستگاه ها در ایران تولید می شود اما فقط از نظر ظاهر شبیه به محصول وارداتی هستند از نظر کیفیت در سطح خیلی پایینی قرار دارد.

وی یاد آور شد: اگر نوسانات بازار کنترل نشود واردات برخی از محصولات با مشکل روبه رو خواهد شد و اقتصاد بازرگان دچار چالش بیشتری می شود.

به گفته وی، برخی از واردات کالاها به صورت ثبت سفارش در گمرک انجام می شود که بعضی مواقع عدم حضور کارشناس در گمرک برای ترخیص دستگاه روند کالا رسانی را با مشکل مواجه می کند زیرا هرچه تعداد روز بیشتری که کالا در گمرک باشد بازرگان باید جریمه پرداخت کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha