۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
زنجیره فنی تولید و صادرات مرکبات هوشمندسازی می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

زنجیره فنی تولید و صادرات مرکبات هوشمندسازی می‌شود

ساری- قربانی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: فاز اول طرح هوشمندسازی زند زنجیره فنی تولید از باغ تا صادرات تا پایان سال جاری تکمیل و اجرا می‌شود.

محمد قربانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که هوشمندسازی زنجیره فنی تولید تا صادرات در باغات شمال اجرا می شود، افزود: فاز اول اجرای این طرح تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

وی با اظهار این که در قالب طرح هوشمندسازی حرکت محموله از مبداء برای صادرات روشن می شود، افزود: فعالیت هر زنجیره در فرایند هوشمندسازی مشخص است و معلوم می شود چه میزان سودی را هریک می برند.

وی با بیان این که از زمانی که بازرگانی به جهاد کشاوررزی سپرده شد، سبب شکوفایی تولید و ارتقای انگیزه شده است،افزود: همچنین فرایند تنظیم بازار با ورود جهاد کشاورزی بهتر صورت گرفته است.

قربانی یادآور شد: ۱۰ سال قبل حاشیه بازاریابی مرکبات ۸۰ درصد بود و با قانون انتزاع و واگذاری امور بازرگانی به جهاد کشاورزی، حاشیه بازاریابی هر سال طبق برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد کاهش می یابد و این کار رخ داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار نقش آفرینی درست اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی شد و گفت: تعاونی ها نسبت به خرید محصول با تیراژ و تناژ بالا و حداقل سود اقدام کنند.

وی خرید میوه شب عید را از جمله برنامه ها دانست و گفت: برخی ها درپی آن هستند که قیمت مرکبات پایین بیاید تا حاشیه سود آن ها بیشتر شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha