۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
پیگیری تقویت ریال-روبل در مجمع اقتصادی خزر
قائم مقام بانک مرکزی عنوان کرد

پیگیری تقویت ریال-روبل در مجمع اقتصادی خزر

قائم مقام بانک مرکزی گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور، بهره‌گیری از ریال-روبل در روابط تجاری و بانکی با روسیه تقویت می‌شود، تا از حوزه خدمات به کالا برسیم.

به گزارش بازار، اصغر ابوالحسنی زمینه سازی برای دلارزدایی از معاملات و تبادلات را از مهم‌ترین اهداف سفر معاون اول رئیس‌جمهور به روسیه برشمرد و افزود: بهره‌گیری از ریال-روبل در روابط تجاری و بانکی با روسیه نیز در این سفر تقویت می‌شود تا از حوزه خدمات به کالا برسیم. این مهم مسیری است که نیاز به همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور دارد و در این سفر اقدامات لازم به عمل می‌آید تا زمینه‌های گسترش استفاده از ریال و روبل در روابط دو کشور ایران و روسیه فراهم شود.

قائم مقام بانک مرکزی ضمن تاکید بر لزوم تقویت روابط بانک‌های مرکزی ایران و روسیه با وجود تحریم‌ها علیه دو کشور گفت: پیشرفت روابط بانکی نیازمند آموزش‌های دوطرفه و تبادل تجربیات بین ایران و روسیه است و مذاکرات انجام شده با روسیه در این سفر در راستای فراهم آوردن زیرساخت‌های پولی و بانکی لازم برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و روسیه است.

ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم با تمام کشورهای حاشیه دریای خزر موسسات اعتباری مشترک راه‌اندازی کنیم تا تسهیل‌گر روابط تجاری بین کشورها باشد.

گفتنی است دومین مجمع اقتصادی دریای خزر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیران چهار کشور ساحلی دیگر در شهر مسکو در حال برگزاری است.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha