۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
۲۸۰۰ کیلومتر آزادراه به راه های مواصلاتی کشور اضافه می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۸۰۰ کیلومتر آزادراه به راه های مواصلاتی کشور اضافه می شود

اصفهان - خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه به راه های مواصلاتی کشور اضافه می شود.

خیرالله خادمی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه راه و توسعه راه های مواصلاتی یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی است، اظهار داشت: علت این موضوع در رونق اقتصادی و صنعتی است که به واسطه توسعه راه ها ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از شاهراه های بزرگ کشور برای حمل و نقل است، ابراز داشت: موقعیت صنعتی و اقتصادی برجسته این استان و قرارگرفتن در کنار کریدور شمال-جنوب فرصت های خوبی را برای توسعه فراهم کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران در بین کشورهای جهان هم همین گونه است و باید تبدیل به یک محور بزرگ بین المللی ترانزیتی کالا شود، تصریح کرد: در تاریخ این موضوع سابقه داشته است و به واسطه قرارگیری ایران در جاده ابریشم شاهد اتصال شرق به غرب توسط ایران بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای استفاده از این موقعیت و ارزآوری برنامه ویژه ای دارد، گفت: باید به مرکز تبادل بار در دنیا تبدیل بشویم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را یکی از ایمن ترین راه های مواصلاتی در دنیا دانست و تصریح کرد: علاوه بر ایمن بودن راه های مواصلاتی ایران برای تجار و بازرگانان دنیا مقرون به صرفه است.

وی توسعه راه های ریلی و جاده ای در کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: با برنامه منسجمی که اتخاذ شده است سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه ریلی به مسیرهای ترانزیتی و ترابری کشور افزوده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اضافه شدن دوهزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور خبر داد و تاکید کرد: از این مقدار در حال حاضر یک هزار و ۳۵ کیلومتر در حال اجرا است.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha