افزایش چند برابری تعرفه آب و برق هتل‌ها مانع توسعه گردشگری است
در جلسه شورای گفت‌وگوی استان اصفهان مظرح شد

افزایش چند برابری تعرفه آب و برق هتل‌ها مانع توسعه گردشگری است

در نشست شورای گفت‌وگوی استان اصفهان با اشاره به اشاره به نگرانی هتلداران از افزایش چند برابری تعرفه آب و برق، این مسئله به‌عنوان یک مانع در توسعه گردشگری مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در نشست شورای گفت‌وگوی استان اصفهان با اشاره به اشاره به نگرانی هتلداران از افزایش چند برابری تعرفه آب و برق و تحمیل جرائم سنگین برای مصارف مازاد، این مسئله به‌عنوان یک مانع در توسعه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در صد و نوزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه صادرات صنایع‌دستی بررسی و مصوباتی در جهت رفع آنها به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه رئیس اتاق اصفهان با اشاره به ارتقای چشمگیر شاخص محیط کسب‌وکار استان با گذشت یک سال از زمان آغاز به کار تیم مدیریتی استان در دولت سیزدهم گفت: به همین دلیل جا دارد از استاندار اصفهان، رئیس‌کل دادگستری و دادستان اصفهان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و کلیه عزیزانی که در هر سمت و مسئولیت در ادارات و سازمان‌ها در تحقق این دستاورد مشارکت داشتند تشکر کنم. ارتقای این شاخص نشان می‌دهد هرچند ادارات کل استان به‌صورت مجزا نیز کارآمد هستند، عملکرد آنها ازنظر فعالان اقتصادی نیز مثبت بوده است.

مسعود گلشیرازی با اشاره به اقدامات جهاد گونه دستگاه‌های اجرایی استان ادامه داد: هر جا با اخلاص و جهاد گونه عمل شود، نه‌تنها رضایت خداوند بلکه رضایت مردم نیز حاصل خواهد شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به جلسه اخیر ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: نتایج این جلسه در کنار جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان این موفقیت را رقم زده و به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی و نماینده بخش خصوصی امیدوارم این تلاش‌ها منجر به وضعیت بهتری نیز برای اقتصاد استان و درنهایت اقتصاد کشور شود.

همچنین مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با اشاره به وعده رئیس‌جمهور برای بیمه شدن ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی گفت: چون طبق قانون برخی از هنرمندان صنایع‌دستی کارگر فصلی محسوب می‌شوند با مشکل حذف هنرمندان از شمول بیمه مواجه هستیم؛ بنابراین مقرر شد مبلغی که هر سال برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد به صندوق احیای هنرمندان در وزارت میراث فرهنگی منتقل شود و سرفصل جدید بگیرد تا مشکل عدم پایداری بیمه هنرمندان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی در کل کشور بیمه شده‌اند، اضافه کرد: سیاست‌های دولت در جهت توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی است تا بتوانند کارگاه‌هایی را ایجاد کنند تا تحت نظارت یک برند افراد زیادی تحت پوشش بیمه صندوق‌های اعتباری قرار گیرند.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد دادیم صادرات صنایع‌دستی و فرش دستباف از رفع تعهد ارزی معاف شوند. باوجود نامه‌نگاری با دفتر ریاست‌جمهوری در این خصوص، به دلیل ارجاع موضوع به بانک مرکزی هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد استاندار اصفهان باید این موضوع و مکاتبات قبلی استانداری را مجدداً از شخص رئیس‌جمهور پیگیری کند چون صنایع‌دستی از اولویت‌های مهم استان است و مشکلات گوناگون هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان را بسیار رنج می‌دهد.

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز با اشاره به نگرانی هتلداران استان درباره افزایش چند برابری تعرفه آب و برق هتل‌ها و تحمیل جرائم سنگین برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی مشترکین صنعت گردشگری افزود: بیشتر هتل‌هایی که پیش از سال ۱۳۸۰ ساخته شده‌اند به دلیل عدم همخوانی ظرفیت‌های تخصیصی مصرف آب با واقعیت موجود دچار مشکل شده‌اند.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه برخی قوانین مصوب مجلس در حوزه نرخ برق موجب آسیب جدی به صنعت گردشگری و هتلداران شده، افزود: زمانی که نرخ برق مصرفی هتل‌ها قرار است ۱۰ و نیم برابر گران شود، طرح‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل چه توجیه اقتصادی برای فعالان این حوزه دارد؟ بنابراین مجلس شورای اسلامی باید در این حوزه چاره‌اندیشی کند.

همچنین مصطفی نباتی‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سابقه مشارکت شهرداری اصفهان با سایر نهادها در برگزاری رویدادهای گوناگون گفت: به نظر می‌رسد دو رویداد جهانی شهر جهانی صنایع‌دستی و اجلاسیه جهانی شهر خلاق صنایع‌دستی می‌تواند با مشارکت اعتبارات ملی و استانی و با محوریت شهرداری اصفهان برگزار شود.

در این نشست، استاندار اصفهان نیز ضمن ابراز امیدواری برای بهبود بیش‌ازپیش شاخص محیط کسب‌وکار استان با همراهی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، درباره وقایع اخیر کشور گفت: این حواشی ناشی از جنگ رسانه‌ای دشمن است. دشمن سال‌های سال است برای برهم زدن نظم و کمرنگ کردن موفقیت‌های فراوان کشورمان برنامه‌ریزی می‌کند، درحالی‌که در مقایسه با کشورهای هم‌تراز خود به پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های گوناگون رسیده‌ایم که دشمن در تمام این سال‌ها تلاش کرده این گوهرهای ناب را با بمباران رسانه‌ای از ما بگیرد و نقشه‌های شوم خود را پیاده کند.

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه نباید در عرصه جنگ روایت‌ها میدان رقابت را به دشمن واگذار کنیم، افزود: نباید هیچ‌گاه از یاد ببریم که در گذشته جریان نفاق ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه را بدون هیچ دلیلی در کشورمان ترور کرد. برخی نوجوانان و جوانان از این واقعیت‌های تاریخی بی‌اطلاع هستند؛ بنابراین امروز همه ما به سهم خود در برابر امنیت کشور وظیفه داریم و جهاد تبیین جزو تکالیف ما است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همواره شرایط خوبی در ارزیابی‌های شورای گفت‌وگوی ملی دارد، بر حضور مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات شورای گفت‌وگو تأکید کرد تا سبب تصمیم‌گیری‌های متقن و هم‌افزایی بیشتر در روند تصمیم‌گیری‌ها و در نهایت حفظ جایگاه استان در سطح ملی شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha