۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
انتقاد از یک بام و دو هوای دولت در اخذ مالیات| از حقوق بگیران ۲ الی ۳ بار مالیات گرفته می شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

انتقاد از یک بام و دو هوای دولت در اخذ مالیات| از حقوق بگیران ۲ الی ۳ بار مالیات گرفته می شود

 نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک جاهایی در اخذ مالیات ها ولنگاری وجود دارد و یک جاهایی هم با اقدامات سلیقه ای فشار بیشتری بر مردم وارد می شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار در ارزیابی خود پیرامون روند اخذ مالیات در کشور اظهار کرد: تا زمانی که ساز و کارها درآمدهایمان در هر بخش شفاف نباشد ما نمی توانیم بگوییم مالیات را از چه چیزی اخذ خواهیم کرد.

وی افزود: تا زمانی که این ساز و کار مشخص نباشد یعنی ارزش افزوده در هر بخش معلوم نشود، نمی توانیم مالیات را به سمت حلقه نهایی سوق دهیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط ممکن است ما از یک فرد دو الی سه بار مالیات اخذ کنیم به عنوان مثال ما از کارمندی حداکثر مالیات را اخذ می کنیم و این کارمند در ادامه با همان حقوق دریافتی و پول باقی مانده می رود و جنسی را از بازار تهیه می‌کند و بر روی آن جنس هم مالیات از وی گرفته می شود.

وی ادامه داد :بنابراین وقتی ما به درستی به این بخش نگاه کنیم مشاهده می کنیم که مثلاً یک کارمند در پنج مقطع مالیات پرداخت کرده است البته افرادی هم هستند که اقدام به دلالی و واسطه گری کرده و اما هیچگونه مالیات از آنها اخذ نمی شود.

انجام اقداماتی به صورت دست و پا شکسته

نماینده مردم سروستان در مجلس ادامه داد: کسانی که از جمله کارشناسان این هم امر هستند، راهکار های لازم برای جلوگیری از این قبیل اقدامات و تخلفات را می دانند اما اینکه چرا دولت وارد این مسئله نمی شود جای سوال دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته دولت مردان یکسری اقداماتی را به صورت دست و پا شکسته در این بخش انجام می دهند که این موارد هم نواقصی دارد این موارد هم باعث نارضایتی مردم می شود.

به عنوان مثال مسئولین می آیند و به یک میوه فروش می گویند که تو باید( آ )مقدار مالیات بدهی آنهم به دلیل اینکه مقدار زیادی در کارت خوان کارت کشیده شده است اما دیگر نمی آیند حساب کنند که این میوه فروش چه میزان از پولش را خرج کارگر، اجاره محل کار و یا خرید محصول کرده است

وی با اشاره به شیوه غلط اخذ مالیات ها از مردم بیان کرد: متاسفانه اخذ این مالیات ها از قبل به مردم اعلام نمی شود و یا اینکه موارد اخذ مالیات به صورت دقیق کارشناسی نمی شود. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال مسئولین می آیند و به یک میوه فروش می گویند که تو باید( آ )مقدار مالیات بدهی آنهم به دلیل اینکه مقدار زیادی در کارت خوان کارت کشیده شده است. اما مسئولین دیگر نمی آیند حساب کنند که این میوه فروش چه میزان از پولش را خرج کارگر، اجاره محل کار و یا خرید محصول کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این بخش تعادل لازم به چشم نمی خورد، بیان کرد: متاسفانه دولت یا از این طرف بوم می افتد و یا آنطرف بوم. و این بدین معناست که یک جاهایی در پرداخت مالیات ها ولنگاری وجود دارد و یک جاهایی هم با اقدامات سلیقه ای فشار بیشتری بر مردم وارد می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که حساب های بانکی و ورود و خروج بانکی شفاف نشود، تا زمانی که نتوانیم حسابهای شخصی مان را از حساب های تجاری مان جدا کنیم مطمئنا نمی توانیم درآمدهای مالیاتی را به درستی محقق کنیم.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha