۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
تشدید مشکلات اقتصادی کانادایی‌ها به موازات تورم و بحران سوخت

تشدید مشکلات اقتصادی کانادایی‌ها به موازات تورم و بحران سوخت

مشکلات اقتصادی کانادایی‌ها، آن‌ها را به بازنگری در سبک زندگی و هزینه‌های شان وادار کرده است، زیرا وضع مالی و اقتصادی آن‌ها بدتر و بدتر می‌شود.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی سی کانادا در گزارشی ضمن تشریح اوضاع اقتصادی مردم این کشور تصریح کرد مشکلات اقتصادی کانادایی‌ها، آن‌ها را به بازنگری در سبک زندگی و هزینه‌های شان وادار کرده است، زیرا وضع مالی و اقتصادی آن‌ها بدتر و بدتر می‌شود.

امروز نتایج نظرسنجی جدید موسسه آنگس رِید منتشر شد که نشان می‌دهد مردم کانادا با چه جدیتی به اوضاع اقتصادی کشورشان می‌نگرند. اکثریت قابل توجه یا تقریبا همه کانادایی‌ها در حال تغییر دادن هزینه‌ها و کاهش هزینه هایشان هستند. اسکات! برای ما توضیح دهید که نتایج این نظرسنجی نشان دهنده چه چیزی درباره چگونگی مواجهه کانادایی‌ها با این مشکلات مالی است؟

رقم تکان دهنده نود درصد که به معنای تقریبا همه کانادایی هاست، در حال کم کردن هزینه هایشان است. این آمار رسمی است. این آمار با بحث‌هایی ارتباط دارد که داشتیم یعنی افزایش تورم، افزایش نرخ بهره بانکی و بویژه افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت. با این اوصاف، بسیاری از کانادایی‌ها در حال تغییر دادن عادات خود برای خرید کردن هستند و می‌کوشند دخل و خرجشان را متناسب کنند. بیایید به نتیجه این نظرسنجی نگاهی بیندازیم که موسسه آنگس رید صبح امروز منتشر کرد. به استناد این نظرسنجی، نود درصد مردم در حال کم کردن هزینه هایشان است که این رقم در مقایسه با یک ماه پیش، ده درصد بیشتر است. پس می‌بینیم تلاش کانادایی‌ها برای کاهش هزینه هایشان بیشتر شده است. بر اساس نتایج همین تحقیق، دو سوم کانادایی هزینه‌های انتخابی خود را حذف کرده اند. نیمی از کانادایی‌ها نیز هزینه‌های بزرگی را حذف کرده اند که شامل لغو تعطیلات و حذف کمک‌ها به خیریه هاست. یک چهارم کانادایی‌ها هم گفتند که دیگر پس انداز نمی‌کنند یا بخشودگی مالیاتی و عودت مالیاتی ندارند. این مسئله نیز موضوعی جدی است. ۴۶ درصد کانادایی‌ها گفتند وضعیت آن‌ها در سال جاری، بدتر از وضع آن‌ها در سال گذشته همین موقع است. از همه بدتر اینکه ۵۱ درصد کانادایی‌ها یعنی بیش از نصف کانادایی‌ها می‌گویند تامین غذای خانوارها و خانواده هایشان سخت شده است. این وضع به خودی خود نگران کننده است. در بخش دیگری از این گزارش گفته شده است بسیاری از کانادایی‌ها نگران هستند که افزایش تورم و افزایش نرخ بهره بانکی، همچنان ادامه خواهد داشت و به وضعیت مالی آن‌ها ضربه خواهد زد و همین وضع سبب خواهد شد عادات آن‌ها در زمینه هزینه کردن پول در آینده تغییر کند. این سخن به معنای آن است که گویا هنوز به اندازه کافی این کار را نکرده اند. به هرحال، نتایج این نظرسنجی عمومی، گویای واقعیت‌هایی نگرانی کننده درباره نگرش همه کانادایی‌ها است.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha