۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
ضرورت عبور از کارخانه‌داری در کشور به سمت صنعت سازی
معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد؛

ضرورت عبور از کارخانه‌داری در کشور به سمت صنعت سازی

اصفهان - رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: لازم است کارخانه داری در کشور به سمت صنعت سازی عبور کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی شامگاه پنج شنبه در جمع فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع کاشان با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی طی سال های گذشته بر علیه مردم ایران اظهار داشت: دولت سیزدهم در تلاش است با بهبود روابط خود با کشورهای دنیا به خصوص کشورهای آسیایی و همسایه با این تحریم ها مقابله کند.

وی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا از همه درب های موجود در جهان برای رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم، ابراز داشت: پیش تر متاسفانه عده ای رو به سوی درب های بسته می بردند که این درب ها هیچ وقت برای کشور فایده ای نداشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اگر از درب های باز اقتصادی به خصوص در کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی استفاده کنیم درب های بسته هم به روی ما باز می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مزیت های ایران قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک است، گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا از این فرصت خدادادی به نحو مطلوب استفاده کند و با عبور و مرور و ترانزیت کالا درآمد کسب کند.

رضایی با اشاره به اینکه در طول بیش از ۲۰۰ سال گذشته سیاستمداران به این موقعیت جغرافیایی اقتصادی مهم بی اهمیت بودند، تاکید کرد: پرداختن جدی به این موضوع علاوه بر ارزآوری می‌تواند باعث افزایش صادرات هم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند در مورد تحول نظام پولی و بانکی کشور است، افزود: دولت از هرگونه پیشنهاد در این زمینه استقبال می کند چراکه اعتقاد داریم بانک ها هم باید اسلامی و کارآمد باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لازم است در کشور از کارخانه داری عبور و به سمت صنعت سازی حرکت کنیم، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید یک زنجیره کامل از بخش های مختلف همانند تولید مواد اولیه تا تولید محصول و بازاریابی در یک شهر و کشور ایجاد شود.

فناوری های نوین و دانش بنیان در بخش کشاورزی فعال شود

وی با بیان اینکه برای صنعت سازی در بخش کشاورزی واقعا عقب هستیم، گفت: در این صنعت باید فناوری های نوین و دانش بنیان ورود کنند تا بتوانیم از ظرفیت های این بخش به خوبی استفاده کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه کاشان می تواند یکی از پیشرانه های صنعت سازی در کشور باشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه کاشان در زمینه صنعت فرش ماشینی ظرفیت های بسیار خوبی دارد می توان از این شهر به عنوان یک الگو در صنعت سازی‌ برای فرش ماشینی استفاده کرد.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha