۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
انتقاد به تصویب نحوه واردات خودرو| معایب عرضه خودرو در بورس بیشتر از مزایا
نماینده مرودشت در مجلس با بازار مطرح کرد:

انتقاد به تصویب نحوه واردات خودرو| معایب عرضه خودرو در بورس بیشتر از مزایا

رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس با بیان اینکه شاید عرضه خودرو در بورس کالا مزایایی هم داشته باشد اما معایب آن بیشتر است، گفت: نقایص در زمینه عرضه خودرو باید به صورت اساسی برطرف شود.

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اینکه اصل واردات خودرو امری مطلوب است، بیان داشت: انتظار از دولت این بود که در زمینه واردات خودرو به نفع مردم قدم بردارد.

وی با بیان اینکه چند بند از آیین نامه واردات خودرو به نفع مردم نیست، بیان کرد: تعیین سقف واردات خودرو تا ۲۰ هزار دلار و یا شناور کردن تعرفه گمرکی به هیچ وجه به نفع مردم نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پیش از این مسئولین گفته بودند که خودروی با سقف ده هزار دلار ده درصد حق ورودی داشته باشد اما در آخرین لحظه این تصمیم کنار گذاشته شد و ماده چهار حقوق گمرکی را اعمال کردند که خیلی بیشتر از موارد تعیین شده، محاسبه می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما اگر قصد داشتیم واردات خودرو به نفع مردم باشد دیگر نباید دست به چنین اقداماتی می زدیم.

وی در ادامه در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد: بنده موافق این تصمیم نیستم. البته شاید این تصمیم اشتباه نباشد اما ما باید موضوع عرضه و تقاضای خودرو را درست کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قبیل موضوعات تنها یکسری دفتر و دستک جدیدی برای یک عده افراد فراهم می کند. لذا به اعتقاد بنده این روش، روش مناسبی نیست.

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید عرضه خودرو در بورس کالا مزایایی هم داشته باشد اما معایب آن بیشتر است، گفت: نقایص در زمینه عرضه خودرو باید به صورت اساسی برطرف شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha