۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
فرودگاه آبادان قطب جدید گردشگری| درها به روی بخش خصوصی باز شد
میزگرد بازار؛

فرودگاه آبادان قطب جدید گردشگری| درها به روی بخش خصوصی باز شد

آبادان- دانش آموختگان و فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند بر این موضوع عقیده دارند که فرودگاه بین‌المللی آبادان یکی از محورهای اصلی توسعه صنعت گردشگری این منطقه است.

بازار؛ گروه استان‌ها: حمل و نقل در توسعه صنعت گردشگری تاثیر به سزایی دارد و نقش حیاتی فرودگاه در این زمینه حیاتی قلمداد می شود. فرودگاه بین‌المللی آبادان یکی از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی منطقه آزاد اروند است و چنانچه شهرهای دیگر هیچ امکاناتی نداشتند ولی فقط یک فرودگاه داشتند، به بهترین شکل با آن درآمدزایی می‌کردند.

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری میزگرد بازار با فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند و مدیر بین‌المللی فرودگاه آبادان در سالن جلسات این فرودگاه برگزار شد تا نقش این فرودگاه در صنعت توریسم منطقه مورد بررسی قرار بگیرد.

این میز گرد با حضور «جواد شمالی نژاد» مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان، «محمود نواصر» دانش آموخته و پژوهشگر گردشگری، «احمد مقدم» فعال اقتصادی در حوزه گردشگری، «نجمه عباسیان پور» فعال گردشگری در حوزه توریسم سلامت و فعال صنایع دستی، «جبار مویدراد» فعال گردشگری، «آرزو نری موسی» دانش آموخته و فعال گردشگری و «مجید کنعانی» دانش آموخته و فعال گردشگری» برگزار شد.

فرودگاه آبادان قطب جدید گردشگری| درها به روی بخش خصوصی باز شد

لزوم برقراری پروازهای خارجی

نواصر: فرودگاه بین‌المللی آبادان شرایط بسیار نگران کننده‌ای دارد و دستاوردهای سال‌های اخیر این فرودگاه ضمن اینکه حفظ نشد بلکه یک عقبگرد نیز داشتیم. پرواز بِیس(شب خواب) که پس از مطالبه‌گری گسترده فعالان گردشگری برقرار شد، ناباورانه برداشته شد.

مهرماه سال ۹۳ پرواز شرکت هواپیمایی ایرعربیا در آبادان برقرار شد ولی با وجود استقبال ساکنان جنوب خوزستان از این پرواز، در مردادماه سال ۹۷ برداشته شد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ بزرگترین سالن فرودگاه جنوب غرب کشور افتتاح شد و قرار بود ۸۰۰ هزار مسافر از آن استفاده کنند که همان آمار گذشته نیز کسر شد و یک فاجعه است. امکان برقراری چهار پرواز همزمان در فرودگاه بین‌المللی آبادان در چه وضعیتی قرار دارد؟

راه‌اندازی پرواز اختصاصی در منطقه آزاد اروند همواره یکی از مطالبات جدی فعالان گردشگری است.

نبود پروازهای خارجی با وجود درخواست مکرر فعالان گردشگری و اقتصادی یک چالش است. تقاضای زیادی برای برقراری پرواز آبادان-دبی و آبادان-استانبول وجود دارد.

موضوع انتخاب فرودگاه بین‌المللی آبادان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر یک مطالبه است. به عنوان مثال یک کافی شاپ با بهره‌گیری از لباس‌های مهماندری و خلبانی می‌توان دایر کرد

موضوع انتخاب فرودگاه بین‌المللی آبادان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر یک مطالبه است. به عنوان مثال یک کافی شاپ با بهره‌گیری از لباس‌های مهمانداری و خلبانی می‌توان دایر کرد.

انتظار می‌رود ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان مدارس شهرهای آبادان از طریق آموزش و پرورش این شهر برای آشنایی با فضای فرودگاهی در قالب اردوی آموزشی به فرودگاه بین‌المللی آبادان حاضر شوند.

هاب سوختگیری جنوب غرب

با توجه به ظرفیت پالایشگاه آبادان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان، تبدیل فرودگاه بین‌المللی آبادان به هاب سوختگیری جنوب غرب کشور پیامدهای اقتصادی مناسبی برای این منطقه به همراه دارد.

با توجه به قدمت تاریخی فرودگاه بین‌المللی آبادان، درخواست داریم موزه این فرودگاه احداث شود تا مراجعه کنندگان به این فرودگاه با پیشینه تاریخی و بزرگ این فرودگاه به گونه بهتری آشنا شوند

با توجه به قدمت تاریخی فرودگاه بین‌المللی آبادان، درخواست داریم موزه این فرودگاه احداث شود تا مراجعه کنندگان به این فرودگاه با پیشینه تاریخی و بزرگ این فرودگاه به گونه بهتری آشنا شوند.

دیوارهای فرودگاه بین‌المللی آبادان نیازمند بهسازی و همچنین استفاده از اِلِمانهای فرودگاهی است.

ضرورت دارد تاکسی‌های فرودگاه ساماندهی شود و برای رانندگان نیز دوره‌های تشریفات و همچنین آشنایی با فضاهای گردشگری برگزار شود.

اقتصاد توریسم مهم است

مقدم: خرسندم که پس از یک مدت طولانی اکنون شرایط مناسبی اتفاق افتاده است و فرودگاه بین‌المللی آبادان مجددا به ریل توسعه بازگشته است.

در زمان مدیریت قبلی این فرودگاه تعداد پروازها شدیدا کاهش پیدا کرد که ضربه‌ای به اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر وارد شد ولی پس از انتصاب مدیر فعلی فرودگاه بین‌المللی آبادان شاهد افزایش چشمگیر پروازها هستیم و در واقع پس از تاریکی طولانی، نور بر این فرودگاه تابید.

یکی از مسیرهایی که علیرغم وجود مسافر اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مسیر آبادان-نجف است که انتظار می‌رود در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شود.

اقتصاد توریسم مقوله بسیار مهم است و همچنین یکی از مبانی اقتصادی در هر منطقه، وضعیت لجستیکی است که فرودگاه بین‌المللی آبادان یک محور مهم تلقی می‌شود

اقتصاد توریسم مقوله بسیار مهمی است و همچنین یکی از مبانی اقتصادی در هر منطقه، وضعیت لجستیکی است که فرودگاه بین‌المللی آبادان یک محور مهم تلقی می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی آبادان دارای قدمت تاریخی است و وضعیت فعلی برای فعالان گردشگری و اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

مدیر فعلی فرودگاه بین‌المللی آبادان میراثدار شرایط دشوار است ولی تا هر زمانی که عملکرد وی بر مبنای اصول، تخصص و توسعه باشد فعالان گردشگری قاطعانه از وی حمایت می‌کنند.

درهای فرودگاه بین‌المللی آبادان باید به روی فعالان اقتصادی باز شود و فقط تمکن مالی سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی در انتخاب بخش خصوصی لحاظ نشود بلکه بومی گرایی و سوابق آن فعال اقتصادی در میزان اشتغالزایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

فضای فرودگاه بین‌المللی آبادان نباید به یک سرمایه‌گذار کلان واگذار شود و از انحصارگرایی جلوگیری شود. ضرورت دارد اجازه ورود به سرمایه‌گذاران خرد داده شود. به طور حتم استفاده از فعالان اقتصادی بومی خرد سبب بهتر شدن شرایط فرودگاه می‌شود و همچنین بر این موضوع تاکید دارم دلسوزی فعال اقتصادی بومی بیش از فعال اقتصادی غیر بومی است.

انتظار می‌رود واگذاری فرصت‌های اقتصادی فرودگاه بین‌المللی آبادان از پارکینگ تا فضاهای تبلیغاتی با حساسیت انجام شود و حتی الامکان سرمایه‌گذار از بدنه صنعت گردشگری انتخاب شود.

فرودگاه آبادان قطب جدید گردشگری| درها به روی بخش خصوصی باز شد

مسیرهای مهم پروازی داخلی و خارجی

عباسیان پور: کمبود شدید پرواز برای مقاصد شهرهای شیراز و اصفهان مسافران شهرهای آبادان و خرمشهر را ناچار به استفاده از فرودگاه اهواز کرده است. درخواست‌های زیادی برای مسیرهای کیش، دبی و کویت نیز وجود دارد که انتظار می‌رود در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

پروازهای فعلی فرودگاه بین‌المللی آبادان دارای تاخیر زیاد هستند و ترمینال جدید نیز که بیش از یکسال از افتتاح آن می‌گذرد اما همچنان بلااستفاده است.

ضرورت احداث پارک با المان فرودگاهی

کنعانی: درخواست استمرار رویکرد مثبت مدیر جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان نسبت به دانش آموختگان گردشگری هستیم و به طور حتم استفاده از نقطه نظرات فعالان واقعی و متخصص گردشگری سبب هر چه بهتر شدن شرایط این فرودگاه می‌شود.

از عملکرد مدیریت قبلی فرودگاه بین‌المللی آبادان به شدت ناراضی هستیم و از مدیر جدید نیز درخواست جوانگرایی در پست‌های مدیریتی را داریم.

انتظار می‌رود به فضای سبز فرودگاه بیشتر اهمیت داده شود و همچنین استفاده از درخت بومی نخل استفاده شود. یک پارک کوچک با نام «پرواز» همراه با المان‌های فرودگاهی نیز احداث شود.

سیستم فعلی تهویه فرودگاه بین‌المللی آبادان به هیچ عنوان شرایط مطلوبی ندارد و حتی در فصل زمستان نیز با توجه به کوچک بودن ترمینال و جمعیت بالا، استفاده از سیستم تهویه مناسب و خنک کننده در فرودگاه ضروری است.

منتظر برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی آبادان هستیم.

بین مردم و فرودگاه آشتی برقرار شود

نری موسی: فرودگاه و پرواز یک بازو و اهرم مهم برای صنعت گردشگری هستند و خوشحالیم که مدیریت جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان از نظرات فعالان گردشگری استقبال می‌کند و درهای بسته اتاق مدیریت، مجددا باز شده است.

انتظار می‌رود دوره‌های هوانوردی همچون مهمانداری، خلبانی و دیسپچری در این منطقه برگزار شود.

فرودگاه بین‌المللی آبادان دارای قدمت تاریخی و شناسنامه موفقی است ولی حتی بسیاری از مردم این منطقه از پیشینه آن بی اطلاع هستند و ضرورت دارد اطلاع رسانی و تبلیغات مناسبی در این خصوص انجام شود.

باید بین مردم و فرودگاه بین‌المللی آبادان یک آشتی برقرار شود.

فعالان گردشگری باید شاخص علمی داشته باشند

موید راد: فرودگاه بین‌المللی آبادان نیازمند اقدامات مطالعاتی و پژوهشی است و برای این موضوع بهترین روش، استفاده از پژوهشگران، تحصیلکردگان و فعالان واقعی گردشگری همین منطقه است. به طور حتم هر فردی که عنوان فعال گردشگری را یدک کشید بدانید فعال گردشگری نیست و نیاز است عملکرد وی مورد بررسی قرار گیرد.

فعال گردشگری شاخص‌های علمی دارد و فردی که از اینترنت مطلب استخراج کند و در صفحه مجازی شخصی خود منتشر کند، فعال گردشگری نیست.

خوشبختانه با انتصاب مدیر فعلی فرودگاه بین‌المللی آبادان یک نگاه تخصصی حاکم شده است انتظار می‌رود در این خصوص از ظرفیت فعالان گردشگری استفاده شود.

امیدوارم فرودگاه بین‌المللی آبادان با اجرای برنامه‌های صحیح، علمی و مدون به یکی از قطب‌های گردشگری جنوب غرب خوزستان تبدیل شود.

فرودگاه آبادان قطب جدید گردشگری| درها به روی بخش خصوصی باز شد

استقبال از ایده‌ها و دغدغه‌ها

شمالی نژاد: خرسندیم که میزبان دانش آموختگان و فعالان گردشگری دلسوز در فرودگاه آبادان هستیم و فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری را تبریک می‌گویم. قطعا رویکرد ما استفاده از نقطه نظرات جامعه دانشگاهی و دلسوزان حوزه توریسم است و با بیان ایده‌ها و دغدغه‌ها می‌توانند بازوان فکری خوبی برای ما باشند.

در مردادماه ۱۴۰۱ فرودگاه آبادان رتبه هشتم فرودگاهی را کسب کرد.

فضای ترمینال فعلی نیازمند بهسازی  است و در همه فضاهای فرودگاه آبادان به دنبال استانداردسازی هستیم.

برای استفاده از ترمینال جدید فرودگاه آبادان و در واقع تکمیل آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد است.

طی روزهای اخیر جلسه‌ای با اتاق بازرگانی خرمشهر داشتیم و یکی از موضوعات مهم، ۵۰ درصد عوارض خروج از کشور است که باعث ایجاد یک امتیاز مطلوب در زمینه گردشگری می‌شود.

برقراری پرواز دبی یکی از مطالبات جدی مردم است و نیازمند پیگیری مستمر است تا این موضوع مهم محقق شود.

ظرفیت پذیرش مسافر بر اساس شاخص‌های ۱۶ گانه تعریف می‌شود و با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان پیش بینی می‌شود سالانه حدود ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفر سفر خورد را از آن انجام دهند

ظرفیت پذیرش مسافر بر اساس شاخص‌های ۱۶ گانه تعریف می‌شود و با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان پیش بینی می‌شود سالانه حدود ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفر سفر خورد را از آن انجام دهند.

برای موضوع بازدید دانش آموزان از فرودگاه آبادان، در برخی از سطوح واحدهای فرودگاهی می‌توانیم پذیرای دانش آموزان باشیم.

فرودگاه آبادان دارای زیرساخت‌های خوب به ویژه در زمینه کارگو است و آمادگی ارائه زمین در این خصوص به فعالان گردشگری را داریم.

درهای فرودگاه آبادان به روی بخش خصوصی باز است

آبادان به روی بخش خصوصی باز است و از فعالان اقتصادی برای حضور در پروژه‌های این فرودگاه دعوت می‌کنیم.

در زمینه هاب سوختگیری، چنانچه شرکت‌هایی علاقمند به فعالیت در این زمینه هستند مانعی نداریم و فضا را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

برای ایجاد موزه فرودگاه آبادان چنانچه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام کند از آن استقبال می‌کنیم و اطلاعات تاریخی فرودگاه را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

برای نوسازی دیوارهای فرودگاه آبادان اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ۸ میلیارد تومان نیز برای دوربین‌های این فرودگاه تخصیص داده شده است

برای نوسازی دیوارهای فرودگاه آبادان اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ۸ میلیارد تومان نیز برای دوربین‌های این فرودگاه تخصیص داده شده است.

وضعیت ناوگان تاکسی فرودگاه آبادان را مورد بررسی قرار دادیم و بر آراستگی تا نحوه برخورد رانندگان تاکید شدید داشتیم.

با هرگونه انحصارگرایی اقتصادی در همه بخش‌های فرودگاه آبادان مخالف هستیم.

چنانچه بخش خصوصی علاقمند به احداث هتل فرودگاه باشد از آن استقبال می‌کنیم.

مشکل تهویه سالن با جدیت دنبال می‌شود و مقرر شده تجهیزات آن با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان ساماندهی شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha