۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
اتحادیه‌ها در زمینه تامین نهاده های دامی تقویت شوند| عدم پشتیبانی دولت درباره تامین نهاده های دامی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

اتحادیه‌ها در زمینه تامین نهاده های دامی تقویت شوند| عدم پشتیبانی دولت درباره تامین نهاده های دامی

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولتمردان تاکید دارند که در زمینه نهاده های دامی پشتیبانی لازم را دارند اما این مسئله هنوز عملیاتی نشده است.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به توزیع نهاده های دامی در کشور گفت: بنده پیشنهادم این است که دولت باید در این بخش به اتحادیه ها و تعاونی ها کمک کند.

وی با بیان اینکه باید تامین مالی بخش خصوصی در زمینه تامین نهاده های دامی مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: از این رو بخش خصوصی می تواند نهاده های دامی را از محل واردات و یا محل خرید در منطقه ذخیره سازی کنند. در این شرایط دیگر نیاز نیست که دولت نهاده دامی را تامین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که خود تعاونی و اتحادیه ها در موضوع تامین نهاده های دامی تقویت شوند و دولت باید در این بخش کمک کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمک دولت باید به نحوی باشد که سال آینده تامین نهاده های دامی دست بخش خصوصی و اتحادیه ها باشد و خودشان همانند ۳۰ سال گذشته امور خود را در دست بگیرند.

وی تاکید کرد: سی سال قبل دولت هیچگونه دخالتی در دامداری نداشت و از زمانی که دولت در این بخش دخالت کرد ما به وضع موجود دچار شدیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: شرایط در تامین و توزیع نهاده های دامی باید به سی سال قبل بازگردد و دولت باید در این بخش تنها پشتیبانی مالی لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت باید نظارت و پشتیبانی مالی لازم را از اتحادیه ها در حوزه تامین نهاده های دامی داشته باشد و به نوعی کار به خود اتحادیه ها واگذار شود.

وی تاکید کرد: هنوز دولت به صورت جدی به موضوع خرید تضمینی دام ورود نکرده است. همچنین دولتمردان تاکید دارند که در زمینه نهاده های دامی پشتیبانی لازم را دارند اما این مسئله هنوز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: همچنین وقتی نهاده دامی به درستی در کشور تامین نشود، حتما دامدار مجبور می شود گندم را جایگزین نهاده دامی کرده و به دام خود دهد که این مسئله امری نامطلوب است.

کد خبر: ۱۷۷٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha