۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
آمریکا و اروپا نمی توانند فشار بر ایران را افزایش دهند
مشاور تیم ایران در مذاکرات:

آمریکا و اروپا نمی توانند فشار بر ایران را افزایش دهند

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین گفت: شرایط سخت آمریکا و اروپا به آن‌ها اجازه نمی‌دهد، فشار بر ایران را افزایش دهند.

به گزارش بازار، محمد مرندی تحلیلگر سیاسی و مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین درباره اغتشاشات اخیر در ایران گفت: در تحولات چند روز اخیر، ارتش سایبری و رسانه‌های مورد حمایت گروهک منافقین و کشورهای غربی وارد جنگ علیه ایران شدند. تبلیغات سنگینی علیه ایران توسط رسانه‌های فارسی زبانِ خارج نشین انجام شد. رسانه‌های خارجی واقعیت‌ها در ایران را بازتاب نمی‌دهند و بینندگان خود را به خشونت دعوت می‌کنند. بر اثر همین خشونت‌ها، در طول حوادث چند روز اخیر دست کم ۱۰ نیروی پلیس به شهادت رسیدند.

وی در ادامه درباره مذاکرات رفع تحریمهای ظالمانه علیه ایران اظهار داشت: ایران قبل از امضای توافق جدید خواهان دریافت ضمانت است. آمریکا و اروپا با شرایط دشواری مواجه هستند و این شرایط به آن‌ها اجازه نمی‌دهد فشار بر ایران را افزایش دهند. گاز در شرایط و برهه زمانی کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است و آمریکا و اروپا از این موضوع اطلاع دارند.

وی افزود: مدیریت آژانس بین المللی انرژی اتمی دیکته‌های دولت آمریکا را اجرا می‌کند. آژانس به یک نهاد سیاسی تبدیل شده است که کشورهای غربی تأثیر زیادی بر آن دارند. مدیریت این آژانس از کارشناسان فنی و متخصص تشکیل نشده است بلکه اشخاصی که تحت تأثیر سیاست‌های غربی قرار دارند، عضو آن هستند.

مرندی در پایان گفت: ایران آماده همکاری با آژانس است تا کذب بودن ادعاهایی را که اخیرا از سوی رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده است، مشخص شود. ایران آماده همکاری با متخصصان و کارشناسان آژانس است تا پاسخ‌های لازم را برای حل بحران در اختیار آن‌ها قرار دهد، هر چند سؤالاتی که اخیرا از سوی آژانس مطرح شده است، جدی نیست. آمریکا از آژانس برای اعمال فشار بر ایران استفاده می‌کند و آن‌ها خواهان ابقای برخی بندهای پیچیده برای فرار از پایبندی به توافق هستند.

کد خبر: ۱۷۷٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha