۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
 علاقه‌مندی شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازارهای ایران

علاقه‌مندی شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازارهای ایران

وزیر خارجه اتریش در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازارهای جدید در غرب آسیا، آمادگی این کشور را برای مشارکت در ترسیم نقشه راه با ایران اعلام کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای فشرده با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش و هیأت همراه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به قدمت روابط دیپلماتیک ایران و اتریش و نقش سازنده این کشور در مذاکرات وین، عزم و اراده ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن تشریح ظرفیت‌های دو کشور در حوزه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و پارلمانی بر آمادگی ترسیم نقشه راه روابط تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازارهای جدید در منطقه غرب آسیا از جمله ایران، آمادگی کشورش را برای مشارکت در ترسیم نقشه راه به منظور تسریع همکاری‌ها اعلام کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از ابتکارات ایران در مذاکرات وین و تداوم تماس‌های دیپلماتیک، توافق با ۱+۵ را دست یافتنی خواند.

وزیر خارجه اتریش آمادگی کشورش را برای ایجاد نقش سازنده در حل مسائل باقیمانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای به سرانجام رساندن مذاکرات وین اعلام کرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha