۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
وضعیت بد معیشتی خانواده‌های اصناف اهوازی در پی تعطیلی‌های کرونایی
دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز مطرح کرد

وضعیت بد معیشتی خانواده‌های اصناف اهوازی در پی تعطیلی‌های کرونایی

اهواز - دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: نامه‌های بسیاری از اصناف مختلف به اتاق اصناف ارسال می‌شود که حاکی از وضعیت بد معیشتی خانواده آنها و ایجاد مشکلات اقتصادی است.

ابوالقاسم کوره چینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتاق اصناف ایران همراه با اتاق تعاون و بازرگانی سامانه‌ای را طراحی کردند که در اتاق اصناف ایران قابل مشاهده است؛ همه اصناف می‌توانند با مراجعه به این سامانه و تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه میزان خسارت‌های وارده را اعلام کنند.

وی افزود: ورود اصناف به این سامانه باعث کمک به اتاق اصناف برای احصاء خسارت‌های وارده و همچنین تکمیل بانک اطلاعاتی در این زمینه می‌شود.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به کارایی بیشتر سامانه های متمرکز نسبت به ارسال نامه به اتحادیه‌ها عنوان کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور و ۱۳۶ الی ۱۳۷ هزار واحد صنفی نیز در استان خوزستان فعالیت دارند.

کوره چینی توضیح داد: در پرسشنامه مذکور چک برگشتی، بدهی‌های معوقه، تعداد کارگران اخراج شده و دیگر اطلاعات مربوط به خسارت وارده به اصناف در ایام شروع و ویروس کرونا لحاظ شده است.

وی ادامه داد: نامه‌های بسیاری از اصناف مختلف به اتاق اصناف ارسال می‌شود که حاکی از وضعیت بد معیشتی خانواده آنها و ایجاد مشکلات اقتصادی است؛ در این نامه‌ها که بیشتر دردنامه است حتی به موضوع مستأجر بودن افراد اشاره شده و گلایه‌های بسیاری دارند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به انتقاد برخی اصناف از نبود درآمد حتی در حد پرداخت حق عضویت اتحادیه تصریح کرد: از ۲۳ فروردین به بعد برخی از اصناف و کسب و کارها با ورود به سامانه وزارت بهداشت نسبت به اخذ مجوز فعالیت در ایام شروع ویروس اقدام کردند.

کد خبر: ۱۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha