۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
توسعه زراعت چوب در دستور کار
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد

توسعه زراعت چوب در دستور کار

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در راستای دستور وزیر جهاد کشاورزی برای کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال آینده، یکی از برنامه‌های سازمان برای تحقق این هدف، توسعه زراعت چوب در کشور است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت در بازدید از طرح ۱۳۰ هکتاری زراعت چوب در استان کرمان با بیان این که یکی از راه‌های تأمین نیاز صنایع چوب کشور، توسعه زراعت چوب است، بیان کرد: استفاده از پساب‌های صنعتی می‌تواند نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت گونه‌های سریع‌الرشد باشد.

براساس این گزارش، طرح محوری زراعت چوب ۱۳۰ هکتاری با استفاده از پساب صنعتی و کاشت گونه اکالیپتوس توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی در شهرستان کرمان اجرایی شده است. این طرح علاوه بر اشتغالزایی و توجیه اقتصادی، دارای مزایایی نظیر توسعه فضای سبز، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، کاهش مشکل ریزگردها و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی است.

گفتنی است؛ زراعت چوب یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی است که بر مبنای توسعه کشت درختان سریع الرشد و زودبازده مانند صنوبر و اکالیپتوس به مرحله اجرا درآمده است.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha