۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
تصمیم مجلس مبنی بر کاهش حقوق گمرکی بر معیشت مردم اثرگذار است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تصمیم مجلس مبنی بر کاهش حقوق گمرکی بر معیشت مردم اثرگذار است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کاهش حقوق گمرکی موجب کاهش قیمت کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید می‌شود بنابراین در هزینه تولید و قیمت کالاها اثرگذار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره تصویب کلیات لایحه اصلاح تبصره‌های ۱ و ۷ ماده واحده قانون سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره کاهش حقوق گمرکی، گفت: از آنجاکه دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور نداریم، همه کالاها با ارز بالای ۲۰ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان وارد می‌شود، بنابراین حقوق گمرکی ۴ درصدی تاثیر بسیاری بر قیمت کالاهای واسطه‌ای و ماشین آلات داشت و این امر موجب متضرر شدن مصرف کنندگان می‌شد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داد که براساس آن حقوق گمرکی به یک درصد کاهش پیدا کند این کار دولت از هوشمندی خوبی برخوردار بود، افزود: واردکنندگان نیز مراجعات بسیاری درباره حقوق گمرکی به ما داشتند؛ با مصوبه مجلس، دولت بهتر می‌تواند بازار را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان و تولیدکنندگان از این مصوبه رضایتمندی دارند، اضافه کرد: زمانیکه قیمت ماشین‌آلات و کالاهای واسطه‌ای ازارنتر شود، هزینه تولید نیز کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه آیا تصمیم مجلس مبنی بر کاهش حقوق گمرکی بر معیشت مردم اثرگذار است، اضافه کرد: بله؛ چون این موضوع موجب کاهش قیمت کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید می‌شود بنابراین در هزینه تولید و قیمت کالاها اثرگذار است.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha