۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
شناسایی ۱۷ نقطه برای پروژه مسکن ملی در همدان
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

شناسایی ۱۷ نقطه برای پروژه مسکن ملی در همدان

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: با منتفی شدن الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین برای پروژه مسکن ملی، ۱۷ نقطه دیگر برای این پروژه شناسایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان، ایوب اسدالهی با بیان‌ اینکه کارگروه برای توافقات تملک اراضی تشکیل شده است اظهار کرد: نزدیک به ۱۷ نقطه در همدان برای پروژه مسکن ملی در نظر گرفته شد.

وی مساحت این ۱۷ نقطه برای ساخت پروژه مسکن ملی را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و ادامه‌ داد: تلاش می‌شود ظرف یکی دو هفته پیش‌رو نتیجه نهایی اعلام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه این ۱۷ نقطه در کارگروه با حضور سایر دستگاه‌ها مطرح خواهد شد، تصریح کرد: جانمایی زمین در مناطق مختلف شهر مطرح است، اما هنوز قطعی نیست چرا که نمی‌خواهیم قضیه و رانت ۶۸۰ هکتار زمین دوباره تکرار شود.

وی با عنوان اینکه به زودی نقاط توافق شده برای طرح مسکن ملی اعلام خواهد شد، اضافه کرد: با حدود ۴۲۰ نفر توافقات انجام شده و باقی قضایا منوط به کارگروه است و به صورت رسمی مطرح خواهد شد.

اسداللهی با تاکید بر اینکه در خصوص بحث تعاونی مسکن اگر مشکلی در کاربری وجود داشته باشد به شرط اینکه نفرات معرفی شده واجد شرایط باشند، حمایت می‌کنیم ادامه‌ داد: طی مدت دو ماه این نقاط شناسایی شد که در حاشیه و نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر فردی برای ساخت، زمین داشته باشد و پیشنهاد دهد، همکاری خواهیم کرد، گفت: افرادی که برای پروژه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند، بالطبع در بحث زیرساخت آب، برق ، گاز و... اقدامات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در بحث جانمایی زمین نیز بیان‌کرد: جمعیتی که برای مسکن ملی ثبت‌نام شده امکان اینکه به شهر، اضافه شود وجود ندارد بنابراین تعدادی در بافت فرسوده پیشنهاد شده و مابقی در سایر نقاط و حاشیه انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha