۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
۸۵۰ هکتار از باغات گلستان از آفت مگس مدیترانه ای خسارت دیدند
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان:

۸۵۰ هکتار از باغات گلستان از آفت مگس مدیترانه ای خسارت دیدند

گرگان- حق نما، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از هجوم آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان خبرداد و گفت: ۸۵۰ هکتار از باغات گلستان توسط مگس مدیترانه ای خسارت دید.

کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار بازار از آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان خبرداد و اظهار کرد: ۸۵۰ هکتار از باغات گلستان توسط مگس مدیترانه ای خسارت دید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان، افزود: بسته های حمایتی به صورت رایگان بین باغداران توزیع شد که ارزش این بسته ها ۲۰میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: سموم شیمیایی در اختیار باغدار قرار گرفت و با تشکیل شبکه مراقبتی که ۵۲ کارشناس در آن حضورداشتند، اقدامات پیشگیرانه به صورت کار مشترک با باغداران انجام شد .

حق نما اضافه کرد: در سال گذشته پس از برداشت ۹۰ درصد محصول باغ ها، آفت مگس مدیترانه ای خودش را نشان داد که خوشبختانه خسارت چندانی از این بخش نداشتیم.

وی یاد آورشد: اگر باغداران به توصیه های کارشناسان عمل نکنند در سال جاری این آفت به باغات آنها خسارتی جدی وارد می کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان در خصوص برداشت نارنگی و خرمالو اعلام کرد: به باغدارن توصیه می شود اگر محصول نارنگی و خرمالو باغ هایشان از نظر فیزیولوژیک رسیده اند، برداشت را آغار کنند.

حق نما در پایان یاد آور شد: باغداران منتظر اعلام قیمت محصول نباشند، برای در امان ماندن از آفت مگس مدیترانه ای، برداشت را انجام دهند تا خسارت جدی به آنها وارد نشود.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha