۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
تخصیص وام بلا عوض به توسعه آبیاری نوین اراضی شیبدار گلستان
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان:

تخصیص وام بلا عوض به توسعه آبیاری نوین اراضی شیبدار گلستان

گرگان- کیاالحسینی، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای سیستم های نوین آبیاری در اراضی شیبدار برای هر هکتار به کشاورزان پرداخت می شود.

سید محسن کیاالحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۸۵ درصد از هزینه های تجهیزات سیستم های نوین آبیاری به کشاورز پرداخت می شود و ۱۵ درصد به صورت خودیاری است که کشاورز پرداخت می کند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان سهم ۱۵ درصدی کشاورز راحدود هشت تا ۱۰ میلیون تومان برای هر هکتار اعلام کرد و گفت: این مبلغ را یا کشاورز پرداخت می کند و یا در قالب دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی است، تصریح کرد: تسهیلات دولتی در سیستم های نوین آبیاری نداریم بلکه به صورت مبلغ بلاعوض دولتی به کشاورز پرداخت می شود.

کیاالحسینی ادامه داد: هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به بخش کشاورزی استان گلستان تخصیص داده شده است.

وی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه آب و خاک، گفت: حدود ۴۲ درصد اعتبارات ریاست جمهوری در حدود هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان در حوزه آب و خاک اختصاص پیدا کرده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: در بحث آبیاری تحت فشار برای مدت سه سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

کیاالحسینی افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای تخصیص اول در این حوزه را دریافت کردیم و به زودی تخصیص دوم نیز پرداخت می شود به این ترتیب می توان برنامه ریزی مناسب تری در این حوزه انجام داد.

وی در خصوص آبیاری نوین در اراضی شیبدار، گفت: در اراضی شیبدار با توجه به اینکه منطقه صعب العبور است و مشکلاتی وجود دارد و فاصله از منبع آب ممکن است بیشتر باشد، هزینه ها در واحد هکتار بیشتر می شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه گفت: سیستم های نوین آبیاری باید برای هر زمینی در اراضی شیبدار طراحی شود و مبالغ پیش بینی شده ممکن است کمی اختلاف قیمت با هزینه ها داشته باشد.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha