۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
۹۸ درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی شده است| هشدار مجدد درباره فرونشست
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

۹۸ درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی شده است| هشدار مجدد درباره فرونشست

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: ۹۸ درصد مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی شده است و نیازمند چاره اندیشی جدی توسط مسئولان هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم بارش باران در پاییز امسال کمتر از مقدار نرمال باشد، اظهار داشت: با این شرایط متاسفانه تنش آبی در سطح استان اصفهان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد استان اصفهان دچار خشکسالی شده است، ابراز داشت: بارش های پاییزی امسال با تاخیر آغاز می شود که پیش بینی می شود آذرماه سرآغاز بارش باران ها باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه امکان دارد دوران خشکسالی در استان اصفهان ادامه و طولانی شود، تصریح کرد: از این رو به ادارات و دستگاه های اجرایی و خدماتی ابلاغ شده است تا در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

تنش آبی در استان ادامه دارد

وی با بیان اینکه در پاییز امسال دما به طور میانگین حدود یک تا یک و نیم درجه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش می یابد، گفت: هم استانی های عزیز باید مدیریت در مصرف آب را به خوبی رعایت کنند چراکه کشور و استان اصفهان دارای تنش آبی است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بارش های باران در تابستان امسال ناشی از جبهه مانسونی بوده است، گفت: این بارش ها تاثیر زیادی بر روی منابع آبی ندارند و بیشتر به صورت سیلاب محلی بوده اند.

وی یکی از مهمترین بخش های مصرف آب را در حوزه کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اصلاح الگوی کشت شاهد صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

تمدن نصف جهان درمعرض خطر فرونشست

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: با توجه به مشکل درگیری استان اصفهان در ارتباط با خشکسالی، خطر فرونشست در اصفهان جدی است و در کنار تمام روشهای مقابله با تنش آبی، لازم است مسئولان در سطح ملی برای مقابله با این پدیده وارد عمل شده و در راستای احیای زاینده رود و جاری بودن حداقلی از آب به شکل دایمی در کف رودخانه، تمام تلاش خود را به کار ببندند چراکه اکنون تمدن نصف جهان در معرض خطر جدی قرار دارد.

وی گفت: پیامد این خشکسالی و خطر فرونشست در زمینه اقتصادی و مهاجرت نیز قابل چشم پوشی نیست و به واقع نیازمند مدیریت این بحران مهم برای استان، توسط همه مسئولان در سطح کشوری و استانی هستیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهسا-امینی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      تا این لحظه ذخیره ی سد زاینده رود ۱۲ درصد اعلام شده است که با این رویه ی مصرف وعدم بارش تقریبا تا دوماه ‌دیگر به سرنوشت سد اکباتان همدان دچار خواهد شد?