۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
آموزش در بخش کشاورزی و شیلات آبادان مورد توجه‌ قرار گیرد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آموزش در بخش کشاورزی و شیلات آبادان مورد توجه‌ قرار گیرد

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بر آموزش در بخش کشاورزی و شیلات این شهرستان تاکید کرد.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنایع تبدیلی، تکمیلی و بازار فروش محصولات سه رکن اصلی اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین جلوگیری از خام فروشی و تبدیل ‌شدن محصولات کشاورزی به ضایعات در شهرستان آبادان محسوب می‌شوند.

وی افزود: تسهیل فعالیت سالم، مولد، اشتغال آفرینی، جلوگیری از ضایعات کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله مزایای صنایع تبدیلی برای کمک به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: بار مشکلات بخش کشاورزی بر دوش صنایع تبدیلی قرار گرفته است به این معنا که محصولات کشاورزی در مورد میزان و نوع استفاده از کود و سم و ماندگاری دچار مشکلاتی هستند و وقتی این محصولات وارد کارخانه می‌شوند نمره استاندارد محصول منفی می‌شود از این رو باید به کشاورزان آگاهی لازم در این خصوص را داد.

کردزنگنه با اشاره به ضرورت آموزش کشاورزی و شیلات تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی آبادان در جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمد روستاییان و افزایش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستایی نقش بسیار مهمی دارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha