۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
­گردهمایی روسای ۱۱۴ سازمان استاندارد در اجلاسیه کمیته کشورهای در حال توسعه

­گردهمایی روسای ۱۱۴ سازمان استاندارد در اجلاسیه کمیته کشورهای در حال توسعه

پنجاه و ششمین اجلاسیه کمیته کشورهای در حال توسعه (DEVCO) با حضور هیات‌های نمایندگی عضو این کمیته سیاستگذار در نخستین روز نشست سالیانه سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، در این نشست بیش از ۱۱۴ نفر از روسای سازمان‌های ملی استاندارد عضو ایزو حضور داشتند.

در این نشست سخنرانی‌های مقام‌های ارشد بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و سازمان بین‌المللی استاندارد درباره مسائل مربوط به کشورهای در حال توسعه و نقش استانداردسازی در رفع بحران‌های چند سال اخیر از جمله بحران‌های اقتصادی ناشی از COVID ۱۹، گرمایش جهانی و موانع تجاری مورد توجه قرار گرفت.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد و هیئت همراه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاسیه حضور یافتند و با بسیاری از نمایندگان کشورهای عضو DEVCO برای رفع مشکلات پیش روی کشورهای در حال توسعه در حوزه استانداردسازی و همکاری‌های مشترک گفتگو و بر تداوم همکاری‌ها و تعاملات موثر تاکید کردند.

گفتنی است؛ مجمع عمومی ایزو از روز گذشته در امارات متحده عربی و با حضور کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) به‌طور رسمی آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha