۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
خراسان شمالی ظرفیت مناسبی در بخش کشاورزی گردشگری دارد
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

خراسان شمالی ظرفیت مناسبی در بخش کشاورزی گردشگری دارد

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: این استان در حوزه‌ کشاورزی گردشگری و صنعت و معدن از ظرفیت‎‌ بالایی برخوردار است.

به گزاش بازار، سعید پور آبادی در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه کالا و محصولات خراسان شمالی در کشور روسیه برای حمایت از تولید کنندگان، فرصت خوبی برای معرفی کالاهای این استان است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌ زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، افزود: استان خراسان شمالی در حوزه‌های کشاورزی گردشگری و صنعت و معدن از ظرفیت‎‌ بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین این استان ظرفیت‌های زیادی نظیر مرز مشترک با ترکمنستان، واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی، آلومینیوم، فولاد و سیمان برخوردار است.

پور آبادی ادامه داد: خراسان شمالی در زمینه محصولات کشاورزی، صنایع غدایی، فعالیت‌های ساختمانی و مهندسی از ظرفیت‌ها و پنانسیل‌های بالایی برخوردار است و آماده سرمایه گذاری و صادرات این محصولات به کشور روسیه است.

او یاد آور شد: این نشست‌ها و دیدارها در راستای تسهیل در تجارت و مراودات تجاری بین خراسان شمالی و مسکو در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی به عنوان استان معین در مسکو به سفیر ایران در روسیه پیشنهاد داده شد و مورد قبول سفیر ایران در روسیه واقع شد.

پور آبادی ادامه داد: روسیه در حال حاضر تامین کننده اصلی غلات و نهاده های دامی ایران است و در این زمینه ایران در سال گذشته بیش از هشت میلیون تُن غلات و نهاده های دامی از روسیه وارد ایران کرده است.

وی در خاتمه بیان کرد: خوشبختانه با بیش از یک و نیم میلیون دلار صادرات مصالح ساختمانی از استان خراسان شمالی به مسکو با یکی از تجار خراسان شمالی موافق شد.

کد خبر: ۱۷۶٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha