۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
نداشتن نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی و شرکت‌های پتروشمی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نداشتن نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی و شرکت‌های پتروشمی است

میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر بورس مورد حمایت سیاستمداران و مسئولانی که دغدغه معیشت مردم را دارند قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود حفظ و تقویت خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی با اشاره به رشد شاخص بورس طی چند روز گذشته، گفت: از آنجا که بازار سرمایه برای حرکت به سمت تولید، نیاز به مدیریت دارد دولت با درایت بازار بورس را جذاب کرده و مردم سرمایه‌های خرد و کلان خود را به این سمت سوق داده‌اند، اما پیش از این نقدینگی موجود در کشور، به سمت بازارهای مختلف همچون مسکن، خودرو، طلا و ارز می‌رفت که برای اقتصاد کشور نوسان و چالش‌های بسیاری به دنبال داشت.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق بورس می تواند آرامشی را در اقتصاد کشور و حوزه‌هایی همچون مسکن، خودرو و سکه ایجاد کند، ادامه داد: اگر بورس مورد حمایت سیاستمداران و مسئولانی -که دغدغه معیشت مردم را دارند- قرار گیرد، وضعیت امیدبخش موجود حفظ و تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه می‌توان سرمایه‌ها را از طریق بورس به سمت تولید برد، افزود: نداشتن نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی و شرکت‌های پتروشمی است اما می‌توانند از طریق عرضه سهام خود در بورس این نقدینگی را برای توسعه و تقویت تولید فراهم کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایطی که دولت سرمایه کافی برای راه‌اندازی و تقویت واحدهای تولیدی ندارد تقویت بازار سرمایه از طریق فروش سهام  فرصت ارزشمندی است که باید قدر آن را دانست.

کد خبر: ۱۷٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha