۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
دولت و مجلس برنامه های ویژه ای برای ارتقای معیشت مرزنشینان دارند
نماینده سقز و بانه در مجلس:

دولت و مجلس برنامه های ویژه ای برای ارتقای معیشت مرزنشینان دارند

سنندج – رحیمی؛ نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از برنامه ریزی های ویژه دولت و مجلس در راستای ارتقای معیشت مرزنشیان خبر داد.

بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به لزوم افزایش حمایت ها از افراد ساکن در مرزهای کشور به ویژه مرزهای استان کردستان، اظهار کرد: دولت و مجلس با همکاری مشترک به دنبال ارتقای معیشت مرزنشیان هستند.

وی ضمن اشاره به نقش افراد ساکن در مناطق مرزی در حوزه های مختلف، ادامه داد: ساکنین در مرزها خط مقدم حفظ امنیت و آرامش در کشور هستند و به همین دلیل باید همه ما در هر جایگاهی که هستیم در راستای خدمت به آنها نهایت تلاش و جدیت لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات تعاونی مرزنشینان در استان کردستان، بیان کرد: تعاونی های مرزنشین یکی از ظرفیت های قانونی در راستای حمایت از ساکنین مرزهاست و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

وی ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات تعاونی های مرزنشین در استان کردستان، گفت: برای پیگیری و رفع مشکلات تعاونی مرزنشینان با معاون گمرکات کشور و دیگر مسئولان ذیربط دیدار و رایزنی خواهم کرد.

رحیمی با اشاره به ظرفیت های بالای دو شهرستان سقز و بانه در راستای توسعه تجارت خارجی، افزود: راه اندازی گمرک در سقز به دلیل ظرفیت های اقتصادی منطقه و نزدیکی این شهرستان به مرز و بازارچه های سیرانبند و باشماق و منطقه ویژه اقتصادی، یک نیاز لازم و ضروری است.

وی در پایان با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های قانونی در راستای حمایت از مرزنشینان بهره برداری شود، گفت: انتظار داریم که در سایه تعامل و همکاری هر چه بهتر دستگاه های مسئول، شاهد رفع مشکلات و نیازهای ساکنین در مرزهای کردستان باشیم.

کد خبر: ۱۷۵٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha