۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
قیمت خرید حمایتی گوشت قرمز خراسان‌شمالی افزایش یافت
مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی

قیمت خرید حمایتی گوشت قرمز خراسان‌شمالی افزایش یافت

بجنورد- توسلی نیا، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی گفت: قیمت خرید حمایتی گوشت قرمز مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان از ۲۱۲ هزار تومان به ۲۱۷ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی، علیرضا توسلی نیا اظهارداشت:‌ دامداران خراسان شمالی در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی از قیمت حمایتی پایین گوشت قرمز گلایه داشتند که وی قول مساعد برای بررسی این موضوع داد و اکنون این وعده محقق شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس قیمت خرید حمایتی، گوشت پنج قطعه کارتنی از ۲۱۲ هزار تومان به ۲۱۷ هزار تومان افزایش یافت و دامداران این خطه از این پس دغدغه ای در این رابطه نخواهند داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی افزود: ۱۲ هزار و ۴۰۰ راس بره نر و ۴۰۰ راس گوساله نر پروار با مباشرت اتحادیه ها دریافت و کشتار، قطعه بندی و بسته بندی شد و تاکنون ۳۳۰ تن گوشت منجمد کارتنی در سردخانه های استان ذخیره شد.

وی گفت: خراسان شمالی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۸۳ هزار راس دام سنگین در زمره هفت استان اول کشور در جمعیت دام سبک قرار گرفته است و این مهم ضرورت توجه به تولید گوشت قرمز را به عنوان یکی از استان های صادر کننده نمایان می سازد.

توسلی نیا تصریح کرد: بر اساس ابلاغ دستور العمل طرح خرید گوشت گوسفند منجمد کارتنی از محل مازاد تولید استان، خرید گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اتحادیه های دامپروری از تاریخ هشتم تیرماه سال جاری در سطح استان اجرایی شد.

کد خبر: ۱۷۵٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha