۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟
«بازار» گزارش می دهد

افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟

جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محصولاتی هستند که افزایش قیمت را تجربه و دیگنیتی و رانا نیز محصولاتی هستند که ثبات بها را در بازار خودرو تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: در هفته جاری خودرو دیگنیتی بار دیگر در بورس عرضه می شود، عرضه این محصول می تواند به حقیقی سازی قیمت آن کمک کند. از سویی اخیرا نتایج قرعه کشی ۶۰ هزار دستگاه اعلام شد و نشان داد که حدود ۷ میلیون نفر برای خرید خودرو صف کشیدند، عدم سیاست گذاری درست در صنعت خودرو سبب شده که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار این صنعت به آشفتگی تبدیل شود که دولت قادر به نظم بخشیدن به آن نباشند.

بازار خودرو کشور اکنون نیازمند ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برای کاهش تقاضا و تعدیل قیمت ها است، اما باتوجه به تصمیمات وزارت صمت این موضوع در شرایط فعلی محقق نخواهد شد.

در ادامه به بررسی قیمت چند محصول پر فروش در بازار خودرو خواهیم پرداخت:

افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟

دیگنیتی در بازار آزاد با قیمت ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان معامله می شود

دیگنیتی در بازار چند؟

دیگنیتی یکی از خودروهای چینی خوش فروش در بازار کشور شناخته می شود که توانسته جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کند. از زمان عرضه این خودرو به بازار تفاوت بها میان کارخانه تا بازار شکل گرفته است، این افزایش قیمت در مقطعی به حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیز رسید. اما از زمان عرضه این محصول به بورس، روند نزول قیمت برای آن ایجاد شده است. دیگنیتی طی دو هفته گذشته ثبات قیمت نسبی را در بازار خودرو تجربه کرده است و تغییر قیمت محسوسی برای این محصول شکل نگرفته، البته باید منتظر بود و دید که در هفته جاری برای عرضه مجدد این محصول به بازار چه تغییر قیمتی ایجاد خواهد شد. در حال حاضر این خودرو در بازار آزاد با قیمت ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان معامله می شود.

افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟

در روزهای اخیر جی۴ در نمایندگی این خودروساز به قیمت ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است، این درحالی است که بها این خودرو در بازار آزاد حدود ۵۰۲ میلیون تومان است

جک جی۴ در نمایندگی گران شد

جک جی۴ یکی از سدان های پر فروش چینی در بازار داخل کشور است، کارشناسان معتقد هستند کرمان خودرو به گران فروشی در عرضه محصولات شهرت دارد. زیرا سیاست افزایش بها محصول را در نمایندگی حداقل سالی دوبار تجربه می کند، در روزهای اخیر جی۴ در نمایندگی این خودروساز به قیمت ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است، این درحالی است که بها این خودرو در بازار آزاد حدود ۵۰۲ میلیون تومان است. افزایش بها این خودرو در نمایندگی گویایی احتمال افزایش قیمت آن در بازار است.

افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است، این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن تقاضا در قرعه کشی اخیر ایجاد شده است

پژو ۲۰۶، ۲ میلیون تومان گران شد

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است، این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن تقاضا در قرعه کشی اخیر ایجاد شده است. سیاست های اشتباه اقتصادی و صنعتی سبب شده که خودروسازان قربانی تصمیمات وزارت صمت باشند. این خودرو به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو شناخته می شود که احتمالا با خروج آن از قرعه کشی اختلاف بها بازار و کارخانه برای این محصول به کمترین مقدار خواهد رسید.

افزایش قیمت جک جی۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲| قرعه کشی و بورس چه تاثیری در بازار داشته اند؟

رانا در نسخه پلاس طی روزهای اخیر با کاهش یک میلیون تومانی همراه شده است. رانا پلاس طی یک هفته گذشته با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شده است

رانا پلاس یک میلیون تومان ارزان شد

رانا به عنوان جایگزین به حق برای ۲۰۶ صندوق دار شناخته می شود، این خودرو در نسخه پلاس طی روزهای اخیر با کاهش یک میلیوت تومانی همراه شده است. رانا پلاس طی یک هفته گذشته با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شده است. پارامترهای بازار نشان می دهد که این خودرو طی هفته جاری روند نزولی قیمت را در پیش خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Li IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      کسی نخره اونوقت میبینیم چجوری میتونن گرون کنن??
      • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
        0 0
        ما هم مثل شما بودیم ولی دیگران میخرند تا ما نتوانیم بخریم