۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
۱۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال در سال ۱۴۰۱
رئیس مرکز ملی پایش سیاست های اشتغال کشور خبر داد؛

۱۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال در سال ۱۴۰۱

اصفهان - اکرامیان، رئیس مرکز پایش سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی پیش بینی شده است.

پژمان اکرامیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم اشتغال زایی برای جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده است، اظهار داشت: به این منظور طرح پایش اشتغال کشور در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ دستگاه های اجرایی و حمایتی کشور تعهد داده اند که یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۴۵ شغل را ایجاد کنند، ابراز داشت: تاکنون ۴۵۰ هزار متولی به عنوان شاغل در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

رئیس مرکز پایش سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور با اشاره به شعار سال با موضوع دانش بنیان تصریح کرد: یکی از مهمترین حوزه های اشتغال به خصوص برای دانش آموختگان دانشگاهی شرکت های دانش بنیان است که دولت برنامه خاصی برای حمایت از آنها دارد.

وی با بیان اینکه دولت با اختصاص تسهیلات قرض الحسنه از ایجاد اشتغال در کشور حمایت می کند، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در کشور پیش بینی شده است.

اکرامیان با اشاره به اینکه از این اعتبار پیش بینی شده ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های اشتغال بهزیستی است، گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان از این عدد نیز مربوط به طرح های اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار میلیارد تومان از این عدد هم در اختیار استانداران سراسر کشور قرار می گیرد، تاکید کرد: امیدواریم با تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته در سال جاری شاهد رشد خوبی در اشتغال زایی در سطح کشور باشیم.

رئیس مرکز پایش سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور تاکید کرد: استانداران نیز با استفاده از اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال کشور می توانند نسبت به توزیع تسهیلات قرض الحسنه تصمیم مناسب تری بگیرند.

کد خبر: ۱۷۵٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha