۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
چرا سهام یک میلیونی، ۱۰ میلیون تومان ارزش گذاری می شود؟
بااستناد به تعیین ارزش سهام عدالت؛

چرا سهام یک میلیونی، ۱۰ میلیون تومان ارزش گذاری می شود؟

هشی، استاد دانشگاه گفت: قوه مجریه اعلام کرده هرکس که یک میلیون سهام عدالت دارد این سهام دارای ارزش ۱۰ میلیون تومانی است حال سوال این است که این موضوع ۱۰ میلیون از کجا آمده است و بر اساس چه معیاری تعیین شده است؟

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «عباس هشی» در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو با بیان اینکه ارائه سهام عدالت یکی از شعارهای انتخاباتی بود که در اوایل دهه ۸۰ در کشور مطرح شد، گفت: دلیل پیگیری این امر خصوصی سازی و استفاده از تجربه کشورهای بلوک شرق بعد از فروپاشی شوروی در حوزه خصوص سازی مردمی بود که از آن به عنوان خصوصی‌سازی کوپنی یاد می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با ارائه گزارشی از تجربه این نوع خصوصی سازی در کشورهای بلوک شرق و مسائلی که در ارتباط با آن در این کشورها ایجاد شد گفت: سهام عدالت در چارچوب برنامه تحول اقتصادی وارد سیستم اقتصادی کشور شد و ارزش این سهام با توجه به شرکت‌هایی که پشت آن هستند در هر استان متفاوت است.

وی با اعتقاد بر اینکه به نظر می رسد یکی از اهداف دولت برای آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت، جبران کسری بودجه است، گفت : رییس جمهور طی نامه‌ای که به رهبر انقلاب نوشتند، به نوعی اجازه خواستند که این سهام بتواند بدون طی کردن پروسه پذیرش و صورت مالی و حسابرسی وارد بازار سرمایه شود که ایشان نیز با توجه به نامه رئیس جمهور با آزاد سازی سهام عدالت موافقت کردند البته همزمان بر این موضوع نیز تاکید کردند که باید مراقبت های لازم صورت بگیرد که این سهام بر اساس قیمت درست خود خرید و فروش شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی، با بیان اینکه دولت در راستای اجرای طرح خود در مورد سهام عدالت، اعلام کرده‌ است که این سهام را به مردم ارائه می‌کند، گفت: بر این اساس قوه مجریه اعلام کرده هرکس که یک میلیون سهام عدالت دارد این سهام دارای ارزش ۱۰ میلیون تومانی است حال سوال این است که این موضوع ۱۰ میلیون از کجا آمده است و بر اساس چه معیاری تعیین شده است؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر روال امور درست باشد قطعاً قیمت ارزش سهام عدالت در استان بوشهر با توجه به شرکت‌هایی که در پشت آن سهام هستند بسیار بیشتر از استان سیستان و بلوچستان و یا کردستان است چرا که این شرکت ها دارای ارزش ذاتی بیشتری هستند.

هشی در پایان صحبت های خود در این برنامه رادیویی اظهار کرد : فروش این سهام در بازار سرمایه قبل از اینکه حسابرسی مربوط به آن به طور کامل انجام شود، برای مردم خطرناک است.

کد خبر: ۱۷٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha