۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
توسعه صنایع دانش‌بنیان در اردبیل با ارزآوری بیشتر
در گفتگو با بازار تاکید شد؛

توسعه صنایع دانش‌بنیان در اردبیل با ارزآوری بیشتر

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توسعه صنایع دانش‌بنیان را در سال «تولید، دانش‌بنیان و کارآفرینی» با هدف ارزآوری بیشتر به کشور دنبال می‌کنیم.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مرتبط با آن ما نیز در استان اردبیل در این بخش حمایت از خطوط تولید را در حوزه‌های مختلف انجام دادیم که نمونه آن واحد ماشین‌سازی با رویکرد جمع‌آوری ضایعات آهن و تولید و صادرات انواع قطعات واحدهای تولیدی و صنعتی با فناوری‌های نوین است.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان آرتاویل توانسته تولید ماشین‌آلات صنایع سنگین فولادی را هدف‌گذاری کند تا این مجموعه فرصت اشتغال برای جوانان جویای کار را به صورت فنی و تخصصی رقم بزند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این مجموعه تلاش می‌کند تا از خروج ارز جلوگیری کرده و با ارزآوری بیشتر به داخل کشور تحول را به عنوان نظام صنعتی و اقتصادی در اولویت قرار دهد.

صادقی تولید آجر نسوز ساختمانی و صنعتی را با استانداردهای بسیار بالا یادآور شد و افزود: این پروژه نیز بعد از گذشت ۲.۵ سال با ۹۰ درصد پیشرفت و سرمایه‌گذاری مناسب در مرحله بهره‌برداری است که قطعا توسعه صنایع معدنی و غیرفلزی نیز جز رویکردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تأمین مواد اولیه خام را برای فرآوری و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا نظیر آجر نسوز شمالغرب یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان تأمین مواد اولیه از طریق ذخایر معدنی انجام شده و در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخصی را شاهد هستیم.

صادقی از رویکرد تولید محصولات صادرات‌محور و تلاش برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات مشابه تولید داخلی را یادآور شد و اضافه کرد: ظرفیت خوبی را در توسعه صنایع صادرات‌محور شاهد هستیم به طوری که ۵۰ واحد در استان در این حوزه در مرحله احداث و بهره‌برداری قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تولید گلیسیریل را به عنوان مواد مصرفی در صنایع غذایی و دارویی یادآور شد و بیان کرد: در کنار تولید گلیسیریل، سایر تولیدات کارخانه مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ نظیر لمنت و پارکت نیز با ظرفیت ماهانه یک میلیون متر مکعب هدف‌گذاری شده است.

کد خبر: ۱۷۵٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha