۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
اعزام بیش از ۷۸ هزار زائر به فرودگاه های عراق
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

اعزام بیش از ۷۸ هزار زائر به فرودگاه های عراق

رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون بیش از ۷۸ هزار زائر با نرخ مصوب از طریق هوایی به فرودگاه‌های عراق اعزام شده اند و هیچ پروازی ابطال نشده است.

به گزارش بازار، میراکبر رضوی افزود: ناوگان هوایی ایران در ایام اربعین ۱۰۰ هزار زائر را به فرودگاه‌های بغداد و نجف منتقل کرده و بازخواهد گرداند و این پروازها از ۱۷ فرودگاه کشور انجام خواهد شد و بیشترین پروازهای زائران مربوط به فرودگاه امام خمینی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازها، روند بازگشت زائران و چگونگی نظارت بر نرخ‌ها در ایام اربعین گفت: همان طور که وعده شده و براساس صحبت‌هایی که راجع به نرخ‌ها شده بود، هیچ تخلف نرخی گزارش نشده است.

میراکبر رضوی با بیان اینکه در برخی مقاطع دیده شده که نرخ بلیت بیشتر از ۶ میلیون تومان است، افزود: این بلیت‌ها مربوط به شرکت‌های خارجی است، اصلاً زیرنظر سازمان هواپیمایی کشوری نیستند.

وی در ادامه افزود: این شرکت‌ها خارج از کشور بودند که با دو پرواز، اول به شهرهای سمت خودشان بعد به بغداد انجام می‌شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به لحاظ نظارت هم از همان ابتدای کار با حضور در نجف و بغداد، جلسات خوبی با ریاست سازمان هواپیمایی عراق برگزار و درخواست شد که مجوز پروازها بیشتر شود به جهت اینکه متقاضی از طرف کشور ما خیلی بیشتر بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر نمایندگانی از دفاتر سازمان هواپیمایی در فرودگاه نجف حضور دارند و لحظه به لحظه موضوع را رصد می‌کنند.

میراکبر رضوی افزود: با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۸ هزار زائر برای شرکت در پیاده روی اربعین عازم عراق شده اند گفت: پیش بینی ما این است که ۱۰۰ هزار نفر با توجه به مجوزهایی که درخواست و صادر شد از ایران به عراق برای پیاده روی اربعین اعزام شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دست کم از ۱۷ فرودگاه از جمله ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی برای پرواز زائران اربعین استفاده شده است.
میراکبر رضوی درباره لغو پرواز به علت گرمی و گردوغبار هوا یا علل دیگر نیز گفت: تأخیر داشته ایم، اما لغو یا کنسلی نداشته ایم.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha