۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
 سرقت محصولات کشاورزی از مزارع| جهاد کشاورزی گلستان ابزاری برای کنترل ندارد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان؛

سرقت محصولات کشاورزی از مزارع| جهاد کشاورزی گلستان ابزاری برای کنترل ندارد

گرگان- میقانی، مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: متاسفانه با توجه به افزایش قیمت محصولات کشاورزی، گزارش هایی در خصوص سرقت این محصولات به خصوص دزدی ساقه برنج به دست ما رسیده است.

علی میقانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه سرقت محصولات کشاورزی مخصوصا ساقه برنج با توجه به افزایش قیمت این محصول در گلستان وجود دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه آمار مشخصی در این باره به دست ما نرسیده، تصریح کرد: گزارش هایی در این خصوص از شهرستان ها به ما ارسال می شود اما بیشتر کشاورزان به نیروی انتظامی و پاسگاه های محل مراجعه می کنند.

وی افزود: افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال جاری باعث شد تا علاوه بر سرقت ابنیه و وسایل کشاورزی، گزارش هایی نیز در خصوص سرقت محصولات کشاورزی ارائه شود.

میقانی با بیان اینکه این مساله یک چالش جدی در حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بیشتر گزارش های سرقت در خصوص درخت های مزارع، ساقه برنج، باغات، توتون و سیب زمینی است.

میقانی ضمن اشاره به اینکه جهاد کشاورزی هیچ ابزاری برای کنترل این سرقت ها ندارد، افزود: با توجه به وسعت مزارع و همچنین منع قانونی که در خصوص ساخت و ساز و حصار کشی در زمین های کشاورزی وجود دارد نگهبانی و کنترل آنها کار بسیار دشواری است و کشاورزان باید با روحیه تعاون و همکاری با کنترل مزارع در شب مانع سرقت محصولات خود باشند.

کد خبر: ۱۷۵٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha