۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
چطور یک دوچرخه خوب بخریم؟

چطور یک دوچرخه خوب بخریم؟

تصمیم‌گیری و انتخاب برای خرید دوچرخه با بهترین قیمت نیازمند اطلاعات دقیق و درست در مورد موارد اصلی تعیین کننده کیفیت و قیمت دوچرخه است.

به گزارش بازار، تصمیم‌گیری و انتخاب برای خرید دوچرخه با بهترین قیمت نیازمند اطلاعات دقیق و درست در مورد موارد اصلی تعیین کننده کیفیت و قیمت دوچرخه است تا خریدار بتواند به راحتی و با دید باز دست به انتخاب و خرید بزند و ما در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین اطلاعات را در اختیاز شما قرا دهیم.

پیش از هر چیزی نیاز سنجی کنید و به این سوال پاسخ دهید. از دوچرخه قراره کجا استفاده کنم؟ مطمئناً پاسخ واضح است برای تردد شهری، مسابقه، کوهستان و حتی دومنظوره؛ زمانی که نوع مصرف خود را مشخص کنید دیگر دچار سر درگمی نمی‌شوید و فقط در بین دوچرخه‌های موجود با نوع کاربرد مناسب خودتان یکی از بهترین‌ها را انتخاب می‌کنید. پس از مشخص شدن نوع کاربرد نوبت به قیمت و برند دوچرخه می‌رسد تا با مشخص شدن موارد گفته شده اقدام به خرید دوچرخه با بهترین قیمت متناسب با نیاز خودتان بنمایید.

درباره فواید دوچرخه‌سواری و تاثیری که بر روی سلامتی ما دارد با شما بسیار صحبت کردیم؛ مطمئناً اگر به دوچرخه‌سواری علاقه داشته باشید مشتاق خرید یک دوچرخه خوب با قیمت مناسب می‌شوید. اما سوالت اصلی که باید به آنها پاسخ دهید این است: ۱. چطور یک دوچرخه خوب بخریم؟ ۲. در زمان خرید دوچرخه به چه چیزهایی توجه کنیم؟ ۳. دوچرخه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ ۴. کیفیت مهمه یا قیمت؟ ۵. کدوم برند دوچرخه بهتره؟ ۶. کدام دوچرخه‌ها در بازه قیمت ۸ تا ۱۲ میلیون هستند؟ با ما همراه باشید تا به تمام سوالات بالا پاسخ دهیم و شما را برای خرید دوچرخه مناسب و خوب راهنمایی کنیم.

در زمان خرید دوچرخه به چه چیزهایی توجه کنیم؟

پس از انتخاب نوع کاربرد دوچرخه نوبت به قیمت مناسب و برند دوچرخه می‌رسد. همانطور که می‌دانید دوچرخه‌ها برحسب برند، نوع، قطعات استفاده شده در دوچرخه قیمت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. به طور مثال دوچرخه‌های کوهستان تک کمک و دو کمک، سیستم ترمز دیسکی (هیدرولیک و دستی)، جنس بدنه کربن و آلیاژ آلمینیوم و... با هم تفاوت قیمت دارند. پس از مشخص کردن حدود قیمتی که می‌خواهید برای دوچرخه پرداخت کنید می‌تواندید بهترین دوچرخه‌ها در آن بازه قیمتی را ببینید و طبق سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل زمان خرید، بین فروشگاه‌های آنلاین چرخی بزنید و قیمت، برند، ظاهر دوچرخه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و مطمئن شوید که پایین‌ترین قیمت را برای بالاترین کیفیت پرداخت می‌کنید.

دوچرخه خوب چه ویژگی‌هایی دارد

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دوچرخه خوب بعد از انتخاب کاربرد و قیمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جنس بدنه (آلومینیوم، کربن)
  • وزن
  • قطعات استفاده شده (نوع ترمز، خودرو، دوشاخ و...)
  • استحکام
  • برند (ویوا، اورلرد و...)
  • سایز دوچرخه

دوچرخه‌های مناسب جنس بدنه‌شان معمولا از آلیاژ آلومینیوم و کربن است. که کربن برای موارد کوهستان و آلومینیوم موارد شهری بیشتر کاربرد دارد. جنس بدنه در کیفیت و طول عمر دوچرخه و همچنین وزن آن تاثیر مستقیمی دارد؛ هرچه وزن دوچرخه کمتر باشد انرژی کمتری از دوچرخه‌سوار می‌گیرد و کنترل آن نیز راحت است.

قطعات استفاده شده نیز در طول عمر دوچرخه تاثیر دارد. شما می‌توانید دوچرخه‌ای بی‌کیفیت و ارزان خریداری کنید ولی به طور متناوب برای تعویض قطعات اقدام کنید و یا می‌توانید دوچرخه‌ای با کیفیت تهیه کنید و با آن بدون نگرانی رکاب بزنید و از استحکام آن خیالتان راحت باشد موردی که در انتخاب دوچرخه نیز تاثیر دارد برند دوچرخه ضامن کیفیت دوچرخه است. از دیگر موارد مهم سایز دوچرخه است. دوچرخه هرچقدر هم که متناسب با نیاز شما باشد و همچنین کیفیت بالا و از بهترین برند باشد اما سایز مناسبی نداشته باشد لذتی برای شما نخواهد داشت و همچنین ممکن است باعث آسیب به شما شود.

قیمت و کیفیت دوچرخه

کیفیت مهمه یا قیمت

مطمئناً کیفیت و قیمت رابطه مستقیمی دارند. هرچه کیفیت بالاتر باشد به نسبت همان قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید در زمان خرید دوچرخه هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. البته باید توجه داشت در برخی مواقع به سبب رقابتی که بین برندهای تولیدکننده است سعی می‌شود تا برخی محصولات مشابه با قیمت کمتری نسبت به رقیب عرضه شوند و یا اینکه فروشگاه‌های مختلف برای بالابردن سطح فروش خود در بازار رقابتی اقدام به کاهش قیمت و ارائه تخفیفات ویژه می‌نمایند که تمام این موارد به نفع خریدار بوده و فقط با تحقیق در این مورد می‌توانید به راحتی بهترین قیمت دوچرخه را یافته و خریداری نمایید.

کدوم برند دوچرخه بهتره؟

برندهای زیادی در بازار دوچرخه ایران وجود دارند که کم و بیش شناخته شده هستند ولی بعضی از آنها به سبب کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار مشهور می‌باشند از جمله:

  • دوچرخه ویوا
  • دوچرخه اورلرد

هرکدام از برندهای مذکور رنج متنوعی از محصولات در سبک‌های گوناگونی همچون دوچرخه کوهستان، دوچرخه شهری و ... تولید می‌کنند که اصولا از بهترین قطعات در ساخت بهره می‌برند و هم‌چنین به سبب رقابتی که دارند بهترین قیمت را به خریداران دوچرخه پیشنهاد می‌دهند تا سطح فروش خود را در بازار ارتقا دهند. در مجموع آرام آرام شاهد آن هستیم که رویکرد برندهای نسبتا مشهور در عرضه محصولات کمی تخصصی‌تر شده و بعضی در همه نوع کاربرد دوچرخه‌های فوق‌العاده و محشری دارند که پاسخگوی نیاز تمام سلایق می‌باشد.

درباره برند ویوا

حوزه تخصصی برند ویوا، ساخت دوچرخه‌های کوهستان با کیفیت و تنوع بالا می‌باشد که اکثر محصولاتش را بدنه آلومینومی طراحی و ساخته است و همچنین از بهترین متریال‌ها در ساخت قطعات خود استفاده می‌کند. سیستم دنده‌ و ترمزهای دوچرخه ویوا از برنده مشهور شیمانو و یا سایر برندهای مطرح در حوزه تولید قطعات دوچرخه می‌باشد که در مسابقات در آن استفاده می‌شود. دوچرخه ویوا جز برندهای اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای است که از محبوبیت خاصی به سبب تنوع بالا، کیفیت ممتاز و قیمت ارزان برخوردار است.

قیمت دوچرخه ویوا کاملا برابر با جمع هزینه‌های صرف شده در پروسۀ ساخت این دوچرخه‌های باکیفیت است که صد البته با توجه به نوع، از دوچرخه‌ای به دوچرخۀ دیگر متفاوت است. باید در نظر داشت که قیمت دوچرخه همچنین به سطح فنی قطعات نیز وابسته می‌باشد که با افزایش پیچیدگی بیش‌تر می‌شود. برای مثال قیمت دوچرخه کوهستان ویوایی که سیستم ترمز دیسکی هیدرولیکی دارد از دوچرخۀ کوهستانی که به سیستم ترمز V-break تجهیز شده بالاتر است، زیرا دوچرخۀ اولی برای اهداف سخت‌تر مثل مسابقات استفاده می‌گردد که خوب قیمت ترمز نیز بالاتر است اما مورد دوم برای اهدافی مثل تفریح بکارگرفته می‌شود. اما این اصلا نشان کیفیت پایین نیست بلکه همانطور که شاهد بودید، هدف دوچرخه مهم‌ترین عامل در تفاوت میزان پیشرفتگی قطعات یک دوچرخه و در نتیجه قیمت آن است. اما در کل دوچرخه‌های VIVA جزو دوچرخه‌های اقتصادی هستند که یکی از بزرگترین عوامل محبوبیت این دوچرخه نیز بشمار می‌آید.

درباره برند اورلرد

دوچرخه اورلرد از دیگر برندهایی است که در بازار دوچرخه کشور بسیار موفق عمل کرده و در طی سال‌های حضور به سبب دوچرخه‌های بسیار مرقوب و اقتصادی خود طرفداران بسیاری نیز به خود جلب کرده است. این برند در ساخت انواع دوچرخه کورسی، کوهستان و شهری موفق عمل کرده است. قیمت دوچرخه اورلرد حاصل عوامل متعددی است که برای ارزان تمام شدن قیمت‌ها، ساده انتخاب شده اند. این سادگی بر خلاف باور عموم به قیمت گنجاندن قطعات نا مرغوب و در نتیجه بروز ویژگی های ضعیف، تمام نشده است. در جهت اثبات کاربرد این وسیله و ضدیت آن با قیمت اقتصادی دوچرخه اورلرد نکاتی قابل تامل باید ذکر شود. بدنه آلومینیومی دوچرخه های اورلرد از آلومینیوم ۶۰۶۱ بطور تخصصی ساخته می شوند. این فلز همچنین درجه استحکام بالایی دارد و در برابر جوشکاری با انعطاف و مقاوم است. یعنی شکل پذیر است و به راحتی نمی شکند. قیمت پایین و اقتصادی این فلز به محبوبیت جهانی آن ختم شده است، بطوریکه همواره برای تولیدکنندگان در الویت قرار دارد. درست مثل تولیدکننده دوچرخه های اورلرد که این فلز را در ساخت دوچرخه های خود مورد استفاده قرار می دهد، تا قیمت دوچرخه اورلرد در سطح قابل قبول نگه داشته شود.

قطعات دیگر نیز به همین صورت ساده اند مثلا نایرها و فرمان ها از برندهای نه چندان مطرح برگزیده می شوند، اما باید توجه داشت که گمنامی اساسا به معنی عدم کیفیت نیست. البته برندهای مطرح هم در ساختمان این دوچرخه ها رؤیت می شوند. در نتیجه قیمت دوچرخه OVERBORD از محموعه قطعات مرغوب اما ساده آن، تاثیر گرفته و به این سطح پایین رسیده است.

دوچرخه ویوا دوچرخه اورلرد

کدام دوچرخه‌ها در بازه قیمت ۸ تا ۱۲ میلیون هستند؟

در بازه قیمتی گفته شده شما خواهید توانست دوچرخه‌های خوب و کاربردی متنوعی را در حیطه انتخاب داشته باشید، انواع دوچرخه در بازه قیمت ۸ تا ۱۲ میلیون با برندهای مختلف دوچرخه، کاربرد دوچرخه، قیمت دوچرخه و ظاهر موجود است. اما پیشنهاد ما با توجه به تناسب قیمت و کیفیت عبارتند از:

  • دوچرخه اورلرد مدل Foster در ۳ مدل Foster ۱.۰D , Foster ۲.۰D , Foster ۳.D
  • دوچرخه اورلرد مدل Panamera در ۳ مدل Panamera ۱.۰D , Panamera ۲.۰D , Panamera ۳.D
  • دوچرخه اورلرد مدل Superme در ۳ مدل Superme۱.۰D , Superme۲.۰D , Superme۳.D
  • دوچرخه ویوا مدل Oxygen
  • دوچرخه ویوا مدل Element
  • دوچرخه ویوا مدل Rattler

جمع‌بندی

هرآنچه که لازم بود تا درباره خرید دوچرخه مناسب بدانید گفته شد. در آریا چرخ نیز همواره سعی شده است تا بهترین مدل‌های روز این برند در فروشگاه آنلاین وجود داشته باشد تا پاسخ‌گوی نیاز و سلیقه شما عزیزان باشد. تمام مدل‌های نام برده شده در بازه قیمت ۸ تا ۱۲ میلیون تومان می‌باشد که در فروشگاه دوچرخه آریا چرخ موجود است، شما می‌توانید آنها را یکدیگر مقایسه کنید و از خرید آنلاین خود لذت ببرید.

کد خبر: ۱۷۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا شاه محمدی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      با سلام. بلاخره من متوجه نشدم که کدام برند بهتره ؟ کاش یک مطلب جامع در مورد بهترین برندهای دوچرخه در جهان مثل جاینت هم بگذارید.
    • محمد حسنی مهر IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      مقاله بسیار خوبی بود. حرف نداشت