۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم؛ فرصتی برای توجه بیشتر به دیپلماسی اقتصادی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم؛ فرصتی برای توجه بیشتر به دیپلماسی اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند آن هستیم که دیپلماسی اقتصادی و ارتباطات سیاسی بر پایه دستیابی به منافع اقتصادی را مورد توجه جدی قرار دهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد برنامه پنج ساله هفتم در بخش سیاست خارجی اظهار داشت: رویکرد سیاسی در گذشته در سیاست خارجی ما محور توجه بود و این در حالی است که بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و غربی و حتی کشورهایی نظیر چین، هند و کشورهایی که از نظر اقتصادی ظرفیت‌های خوبی دارند بر این مهم تکیه دارند که از سیاست و کنش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به منافع اقتصادی بهره بگیرند.

وی افزود: در طول ماه‌های اخیر رویکرد بها دادن به دیپلماسی اقتصادی جایگاه بهتری پیدا کرده است، البته همچنان تا رسیدن به نقظه مطلوب فاصله طولانی در پیش است، اما همین که دولت بازرگانی بین المللی و توسعه فعالیت رایزنان تجاری را در دستور کار قرار داده است نشان دهنده تغییر نگرش‌ها است.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: ما نیازمند آن هستیم که دیپلماسی اقتصادی و ارتباطات سیاسی بر پایه دستیابی به منافع اقتصادی را مورد توجه جدی قرار دهیم، دیپلماسی همسایگان، دیپلماسی منطقه‌ای و بین حوزه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسو در سطح جهان اقداماتی است که اخیراً بیشتر از قبل توسط وزارت خارجه دنبال شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرصت ایجاد شده برای توجه بیشتر به دیپلماسی اقتصادی از رهگذر سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم گفت: اکنون فرصت خوبی برای همه بخش‌های اقتصادی و سیاسی کشور پدید آمده است تا نیازهای خود را در چارچوب برنامه توسعه به مجلس ارائه کرده و مصوبات لازم را اخذ کنند و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری موجب شده است وزارت خارجه توان بیشتری برای رونق دیپلماسی اقتصادی پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس آماده همکاری برای تامین نیاز همه وزارت خانه‌ها به ویژه وزارت خارجه در جهت توسعه دیپلماسی اقتصادی و توسعه رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه‌ای و جهانی بر اساس سند ابلاغی است.

کد خبر: ۱۷۵٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha