۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
ثبت رکورد تازه ترانزیت کانتینری در کریدور شمال- جنوب

ثبت رکورد تازه ترانزیت کانتینری در کریدور شمال- جنوب

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ثبت رکورد ترانزیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ کانتینر در ۴ ماه ابتدای سال جاری از طریق کریدور شمال- جنوب خبر داد.

به گزارش بازار، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به ثبت رکورد تازه حمل بار ترانزیتی در مسیر کریدور شمال- جنوب شده است.

بر این اساس در چهار ماهه ابتدای سال جاری، ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال-جنوب حمل شده که حجم وزنی این تعداد کانتینر ترانزیتی، ۳۳۷ هزار تُن است.

در آغاز پروژه احیای کریدور شمال- جنوب، تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند و امارات با روسیه تعریف شده بود که به سرعت و طی دو ماه اخیر، به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا توسعه یافته است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشورهای حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت درب به درب (DOOR TO DOOR) و با استفاده از امکانات گروه در این مسیرها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده می‌شود.

در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهبردهای اصلی خود را تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالاها قرار داده و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش یابد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال توسعه ظرفیت‌ های حمل و نقل زمینی ناوگان است.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha