۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود| ضرورت سفر وزیر خارجه به آبادان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود| ضرورت سفر وزیر خارجه به آبادان

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان خواستار راه‌اندازی کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند شد.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر کشور عراق یکی از شرکای مهم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که صادرات زیادی از طریق منطقه آزاد اروند به این کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره گردشگران عراقی، توضیح داد: بیشترین حجم ورودی اتباع عراقی که در قالب توریست وارد ایران می‌شوند، از طریق مرز بین‌المللی شلمچه است و پس از ورود در زمینه گردشگری خرید، گردشگری سلامت و همچنین استفاده از فرودگاه بین‌المللی آبادان و پایانه مسافری راه آهن خرمشهر اقدام می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان افزود: با توجه به حجم بالای ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین صادرات از این منطقه به کشور عراق، راه‌اندازی کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند یک مطالبه جدی است و باید وزارت امور خارجه در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

کردزنگنه ادامه: اخیرا «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه توسط «سیدمحمد مولوی» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از شرایط منطقه و همچنین راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه به آبادان دعوت شده است که یکی از مطالبات اتاق بازرگانی آبادان از وزیر امور خارجه پیگیری فوری راه‌اندازی کنسولگری عراق در این منطقه است.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha